1 To be able to communicate in English by using words and phrases for 1st grade high schoolers.
2 To have more interest in an English-based culture.
3 To realize the importance of learning English as a tool for international communication.
概要:
The purpose of this course is to give you the opportunity to continue using and increasing the English you have learned so far. This course also aimts to stimulate your interest in the culture from which the language has been formed and how to se the language in all sorts of real every day situation.
授業の進め方・方法:
First, the teacher explains about the key expression of each lesson. Then, having the explanation in mind, students practice using the expression in a group or a pair. After the practice, some students perform their conversation before the other classmates.
注意点:
Making mistakes is no problem at all when you speak English. Passive attitudes will never lead to the improvement of your conversation skills. I want all of you to participate in each lesson actively and enjoy communicating in English.
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Unit 0 Guidance |
To understand the course outline.
|
2週 |
Unit 1 Personal information |
To be able to talk about yourself.
|
3週 |
Unit 2 Family and home |
To be able to talk about your family.
|
4週 |
Unit 3 Hobbies and preferences |
To be able to ask about your hobbies..
|
5週 |
Unit 4 Times and dates |
To be able to ask about time and dates..
|
6週 |
Unit 5 Shopping |
To be able to shop and ask about preferences.
|
7週 |
Unit 6 Routines |
To be able to talk abou your daily life.
|
8週 |
Review Lesson |
To understand what we learned thus far. .
|
2ndQ |
9週 |
Unit 7 Vocational |
To be able to order and serve food in a restaurant.
|
10週 |
Unit 8 Help! I am lost |
To be able to ask for help.
|
11週 |
Unit 9 Travel |
To be able to describe a place you want to visit.
|
12週 |
Unit 10 Dating |
To be able to arrange a schedule.
|
13週 |
Unit 11 Eating out |
To be able to arrange a place to go, and ordr something.
|
14週 |
Unit 12 Health |
To be able to talk about your health. .
|
15週 |
Exam |
|
16週 |
|
|
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文社会科学 | 英語 | 英語 | 聞き手に正しく伝わるよう、語・句・文における強勢、文におけるリズム・イントネーション、音のつながり・区切りを意識しながら明瞭に音読あるいは発話できる。 | 3 | |
中学校までに学習した語彙の定着を図り、高等学校指導要領に準じた新出語彙、及び専門教育に必要となる語彙を習得して適切に運用できる。 | 3 | |
中学校までに学習した文構造及び文法事項に加え、高等学校学習指導要領に準じた文構造及び文法事項について習得して適切に運用できる。 | 2 | |
日常的な話題や社会的な話題について、はっきりとした発音で、調整された速さで話された内容から、必要な情報を聞き取り、話し手の意図を把握できる。 | 3 | |
日常的な話題や社会的な話題について、基本的な表現を用いて、情報や考え、気持ちなどを話すことができる。 | 3 | |
日常的な話題や社会的な話題について平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握して必要な情報を読み取り、書き手の意図、概要や要点を把握できる。 | 2 | |
日常的な話題や社会的な話題について、自分の意見や感想を整理し、情報や考え、気持ちなどを伝える文章を書くことができる。 | 3 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢を持ち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 3 | |
実際の場面や目的に応じて、基本的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト)を適切に用いることができる。 | 3 | |
自分の専門分野などの予備知識のある事柄や関心のあるトピックについて、話の展開や話者の意図に注意しながら必要な情報を聞き取り、概要や要点を把握できる。 | 2 | |
英語でのディスカッション(必要に応じてディベート)を想定して、意見や主張、課題の解決策などをやり取りできる。 | 2 | |
英語でディスカッション(必要に応じてディベート)を行うため、学生自ら準備活動や情報収集を行い、主体的な態度で行動できる。 | 2 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、教室内外で英語で円滑なコミュニケーションをとることができる。 | 2 | |
自分の専門分野に関する口頭発表などを念頭に置き、関心のあるトピックについて、平易な英語でのプレゼンテーションや内容に関する簡単な質疑応答のやりとりができる。 | 2 | |
関心のあるトピックや自分の専門分野に関する論文やマニュアルなどの概要を把握し、必要な情報を読み取ることができる。 | 2 | |
英文資料を、自分の専門分野に関する論文の英文アブストラクトや口頭発表用の資料等の作成にもつながるよう、英文テクニカルライティングにおける基礎的な語彙や表現を使って書くことができる。 | 2 | |