Business English Basics Ⅰ

科目基礎情報

学校 福島工業高等専門学校 開講年度 令和02年度 (2020年度)
授業科目 Business English Basics Ⅰ
科目番号 0131 科目区分 専門 / 必修
授業形態 実験・実習 単位の種別と単位数 履修単位: 1
開設学科 ビジネスコミュニケーション学科 対象学年 4
開設期 前期 週時間数 2
教科書/教材 Commerce, Book 2, Martyn Hobbs and Julia Starr Keddle, Oxford University Press
担当教員 渡邊 エリカ

到達目標

Students will develop their speaking, reading, writing and listening skills in English within business contexts. Student learning and mastery of skills will be assessed continually through class participation, oral presentations and written reports.

ルーブリック

理想的な到達レベルの目安標準的な到達レベルの目安未到達レベルの目安
評価項目1
評価項目2
評価項目3

学科の到達目標項目との関係

学習・教育到達度目標 (B) 説明 閉じる

教育方法等

概要:
This focus on the class is speaking, reading, and writing English within business contexts. Assessment will be participation, reports and presentations.
この科目は、海外業務の経験を持つ教員がその経験を活かして実際に使用されてる表現、対応方法など具体的な事例を交えて授業を行う。
授業の進め方・方法:
注意点:
Students are expected to actively participate in English during the class. Grading will be based upon participation, written work and presentations. Reports and presentations 80%, Attitude, class participation, English usage in class 20%

授業計画

授業内容 週ごとの到達目標
前期
1stQ
1週 Class introduction
Course explanation and expectations, Start "New Jobs" (first days, dos and don'ts)
2週 New jobs Business sectors, Company and personal profiles
3週 continue continue
4週 Assignment Research about a popular magazine
5週 continue continue
6週 continue Make a video introducing the magazine
7週 Buying and Selling Needs vs wants, Market forces
8週 continue
Economic terms
2ndQ
9週 Marketing Marketing to different generations
10週 The 4 P's: Product, Price, Promotion, Place Learn about the importance of the 4 P's
11週 Company Profiles Company and consumer profiles
12週 Marketing assignment Making a marketing plan
13週 Changing world continue
14週 continue continue
15週 Summary/review
16週

モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標

分類分野学習内容学習内容の到達目標到達レベル授業週

評価割合

試験発表相互評価態度ポートフォリオその他合計
総合評価割合08002000100
基礎的能力08002000100
専門的能力0000000
分野横断的能力0000000