To help students develop their English speaking skills. Between pre-2nd and 2nd grade in the STEP.
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Introduction, Unit 1: “Where are you from?” |
Explanations of class format and tools for communication. Introductions and greetings; names, countries and nationalities.
|
2週 |
Unit 1: “Where are you from?” |
Students will gain confidence in giving introductions and greetings; names, countries and nationalities.
|
3週 |
Unit 2: “What do you do?” |
Students will describe work and school, ask for and give opinions, and describe daily schedules.
|
4週 |
Unit 2: “What do you do?” |
Students will describe work and school, ask for and give opinions, and describe daily schedules.
|
5週 |
Unit 3: “How much are these?” |
Review Units 1 and 2. Students will talk about prices, give opinions, discuss preferences, make comparisons, and learn how to buy things.
|
6週 |
Unit 4: “Do you play the guitar?” |
Students will talk about likes and dislikes, giving opinions, and make invitations and excuses.
|
7週 |
Unit 4: “Do you play the guitar?” |
Students will talk about likes and dislikes, giving opinions, and make invitations and excuses. Review Units 3 and 4.
|
8週 |
中間試験 Test |
Test Week
|
2ndQ |
9週 |
Review mid-term exam. Unit 5: “What an interesting family!” |
Students will talk about families and family members, exchange information about the present, and describe family life.
|
10週 |
Unit 5: “What an interesting family!” |
Students will talk about families and family members, exchange information about the present, and describe family life.
|
11週 |
Unit 6: “How often do you run?” |
Students will ask about and describe routines and exercises, talk about frequency, discuss sports and athletes, and talk about abilities.
|
12週 |
Unit 7: “We went dancing!” |
Students will talk about past events, give opinions about past experiences, and talk about vacations.
|
13週 |
Unit 7: “We went dancing!” Unit 8: "How's the neighborhood?" |
Students will talk about past events, give opinions about past experiences, and talk about vacations. Students will ask about and describe places. Students will describe a neighborhood.
|
14週 |
Unit 8: "How's the neighborhood?" |
Students will ask about and describe places. Students will describe a neighborhood.
|
15週 |
期末試験 Test |
Test Week
|
16週 |
答案返却など Return and review the test |
Students will review their test papers.
|
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文社会科学 | 英語 | 英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14 |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14 |
説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。 | 3 | |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 3 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。 | 3 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14 |
実際の場面や目的に応じて、基本的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト)を適切に用いることができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14 |
英語運用能力向上のための学習 | 英語でディスカッション(必要に応じてディベート)を行うため、学生自ら準備活動や情報収集を行い、主体的な態度で行動できる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14 |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、教室内外で英語で円滑なコミュニケーションをとることができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14 |
実際の場面や目的に応じて、効果的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト、代用表現、聞き返しなど)を適切に用いることができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14 |