到達目標
Speaking English with confidence and fluency. 2nd grade in the STEP
ルーブリック
| 理想的な到達レベルの目安 | 標準的な到達レベルの目安 | 未到達レベルの目安 |
評価項目1 | can express opinion fluently in English | can express opinion moderately fluently in English | cannot express opinion in English |
学科の到達目標項目との関係
到達目標 A 2
説明
閉じる
JABEE f
説明
閉じる
教育方法等
概要:
Get the advanced-level students to communicate in English as much as possible.
授業の進め方・方法:
Generally following the textbook with teacher aids and supplements as needed.
注意点:
Grades will be 80% test based and 20% based on participation
授業計画
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
後期 |
3rdQ |
1週 |
Unit1 |
Introductions / Recommending / Tourist Information
|
2週 |
Unit2 |
Holidays / Travel agency
|
3週 |
Unit3 |
Experiences / Phrasal Verbs
|
4週 |
Unit4 |
Problems / Complaining / Possessions
|
5週 |
Unit5 |
Ability and achievements
|
6週 |
Unit6 |
Advice / Plans, hopes and expectations
|
7週 |
Unit7 |
Opinions / Personality
|
8週 |
中間試験 |
Basic but practical examination covering what has been taught so far.
|
4thQ |
9週 |
Review of the test |
Giving correct answers and explanations.
|
10週 |
Unit8 |
Agreeing and Disagreeing
|
11週 |
Unit9 |
Telephone / News
|
12週 |
Unit10 |
Communication Strategies
|
13週 |
Unit11 |
Appointments / Talking about your country
|
14週 |
Unit12 |
Instructions / Talking about English
|
15週 |
期末試験 |
Basic but practical examination covering what has been taught so far.
|
16週 |
答案返却など |
Giving correct answers and explanations.
|
モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 3 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 3 | |
説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。 | 3 | |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 3 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。 | 3 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 3 | |
評価割合
| 試験 | 発表 | 相互評価 | 態度 | ポートフォリオ | その他 | 合計 |
総合評価割合 | 80 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | 100 |
基礎的能力 | 80 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | 100 |
専門的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
分野横断的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |