到達目標
1.Increase the students' confidence in their English skills
2.Make students use the English they know
3.Make students understand communication differences between Japan ant the World
ルーブリック
| 理想的な到達レベルの目安 | 標準的な到達レベルの目安 | 未到達レベルの目安 |
評価項目1 | Tries to communicate regularly. Broken English but can understand meaning | Communicates occasiaonally in whatever manner they can | Remain silent |
評価項目2 | Can use English to communicate often, Good participation | Communicates occasionally, Tries hard | Remain silent |
評価項目3 | Expands answers and speech beyond simple sentences, Cna express ideas more deeply | Can answer simply but should speak in more depth | Remain silent |
学科の到達目標項目との関係
教育方法等
概要:
The goal of theis class is to increase the students' confidence in their English skills so as to let students utilize their English abilities to the greatest extent possible. The emphasis is on oral communication in a group work setteing, not reading, writing: the students will learn to speak the English they know. There is no text in this class. Students will use a grammar-based curriculum which focuses on the most common conversation points. Students will learn to use their own life experiences as topical issues.
授業の進め方・方法:
Students are required to express themselves in English.
関連科目:英会話2、英会話3
注意点:
Students are required to try to communicate with each other in simple English.
授業計画
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
後期 |
3rdQ |
1週 |
Introductions & Introduction to Reduced Speech |
1,2,3,4
|
2週 |
Greetings & Basic sentence Structure |
1,2,3,4
|
3週 |
Expansion Activities & Self Introduction |
1,2,3,4
|
4週 |
Yes/No Questions (Grammatical Questions 1) |
1,2,3,4
|
5週 |
WH Questions (Grammatical Questions 2) |
1,2,3,4
|
6週 |
Conversation Questions |
1,2,3,4
|
7週 |
Total Conversation Practice |
1,2,3,4
|
8週 |
中間試験 |
|
4thQ |
9週 |
Numbers 1 |
1,2,3,4
|
10週 |
Numbers 2 |
1,2,3,4
|
11週 |
Adverbs of Frequency & Routines 1 (Simple tense) |
1,2,3,4
|
12週 |
Time & Routines 2 (Simple tense) |
1,2,3,4
|
13週 |
Time & Routines 3 (Simple tense) |
1,2,3,4
|
14週 |
Adjectives (Be & Have verbs) |
1,2,3,4
|
15週 |
Countries 1 |
1,2,3,4
|
16週 |
期末試験 |
|
モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 3 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 3 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 3 | |
実際の場面や目的に応じて、基本的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト)を適切に用いることができる。 | 3 | |
評価割合
| 試験 | 発表・態度 | 課題 | 態度 | ポートフォリオ | その他 | 合計 |
総合評価割合 | 50 | 30 | 20 | 0 | 0 | 0 | 100 |
基礎的能力 | 50 | 30 | 20 | 0 | 0 | 0 | 100 |
専門的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
分野横断的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |