到達目標
1. To be able to use the type of English used in technical situations
2. To improve oral/aural abilities through pair, group, and speaking activities
3.To improve the ability to hear the different sounds within words
ルーブリック
| 理想的な到達レベルの目安 | 標準的な到達レベルの目安 | 未到達レベルの目安 |
評価項目1 | Students are able to understand spoken and written English accurately. | Students are able to adequately understand spoken and written English. | Students are not able to understand spoken and written English adequately. |
評価項目2 | Students are able to express themselves confidently and fluently. | Students are able to express themselves, though are sometimes hesitant to speak. | Students are not able to express themselves confidently and fluently. |
評価項目3 | Excellent critical evaluation and synthesis of relevant issues | Good critical evaluation and synthesis of relevant issues. | Poor techniques of inquiry |
学科の到達目標項目との関係
教育方法等
概要:
What conditions are needed to become a global leader? In this lesson, Using the CLIL approach, students will learn the rules and manners of discussion, logical thinking and development, and drawing conclusions, while simultaneously learning content and language, with the goal of being able to hold formal discussions. The class will focus on speaking and listening, learning basic and practical communication skills in understanding and explaining what they have experienced with a fair level of adequacy, fluency.
授業の進め方・方法:
Students are given opportunities to explore the types of English in technical situations. The ability to hear the different sounds within words is essential to reading and writing successfully. Sound Sense provides suggestions for how you can support students in developing and applying understandings about sounds, letters, and words when reading and writing. We also discuss a lot. Students will learn how to use diagrams and graphs to objectively support their opinions. Students are required to bring an English/Japanese- Japanese/English dictionary. Positive participation is highly evaluated.
注意点:
Please follow the lesson plan for this class and do preparatory work (look up any unknown words or phrases in the dictionary) and review (reconfirm the content of the lesson by rereading the English sentences completed in class / check important words and phrases, etc.). In addition, independent study is required for each lesson. Be sure to work on the preparatory tasks supported in class. Students who miss regular assignments will be given a mark of zero. Make sure of your lesson time and the place before your attendance.
授業の属性・履修上の区分
授業計画
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Welcome class
|
Introductions, syllabus review Understanding what is unknown in the planning stage
|
2週 |
Unit 1 TOEIC Part 1,5,3,7 |
Artificial Intelligence TOEIC Listening
|
3週 |
Unit 1 TOEIC Part 1,5,3,7 |
How will Humans Live with AI? TOEIC Listening
|
4週 |
Unit 3 TOEIC Part 1,5,3,7 |
Food Waste TOEIC Listening
|
5週 |
Unit 3 TOEIC Part 1,5,3,7 |
Food waste and Consumers TOEIC Listening
|
6週 |
Unit 4 TOEIC Part 1,5,4,7 |
Environmental Problems TOEIC Listening
|
7週 |
Unit 4 presentation style TOEIC Part 1,5,4,7 |
Plastic Waste TOEIC Listening
|
8週 |
Presentation
|
Presentation style Presentation
|
2ndQ |
9週 |
Presentation
|
Review Presentation
|
10週 |
Presentation Discussion
|
Review Presentation
|
11週 |
Presentation Discussion
|
Review Presentation
|
12週 |
Presentation Debate |
Review Presentation
|
13週 |
Unit 11 TOEIC Part 1,5,3,7 |
The aging society TOEIC Listening
|
14週 |
Unit 11 TOEIC Part 1,5,4,7
|
Elderly Drivers TOEIC Listening
|
15週 |
Review TOEIC Part 1,5,4,7
|
Review TOEIC Listening
|
16週 |
期末試験 |
既習内容の確認
|
モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文社会科学 | 英語 | 英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 3 | 前1,前9,前12 |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 3 | 前2,前8,前16 |
説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。 | 3 | 前3,前10 |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 3 | 前4,前5 |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。 | 3 | 前6,前7,前14 |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 3 | 前6,前11,前15 |
実際の場面や目的に応じて、基本的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト)を適切に用いることができる。 | 3 | |
英語運用能力向上のための学習 | 自分の専門分野などの予備知識のある内容や関心のある事柄に関する報告や対話などを毎分120語程度の速度で聞いて、概要を把握し、情報を聞き取ることができる。 | 2 | |
英語でのディスカッション(必要に応じてディベート)を想定して、教室内でのやり取りや教室外での日常的な質問や応答などができる。 | 2 | |
英語でディスカッション(必要に応じてディベート)を行うため、学生自ら準備活動や情報収集を行い、主体的な態度で行動できる。 | 2 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、教室内外で英語で円滑なコミュニケーションをとることができる。 | 2 | |
関心のあるトピックについて、200語程度の文章をパラグラフライティングなど論理的文章の構成に留意して書くことができる。 | 2 | |
実際の場面や目的に応じて、効果的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト、代用表現、聞き返しなど)を適切に用いることができる。 | 3 | |
評価割合
| 試験 | 発表 | 相互評価 | 態度 | ポートフォリオ | その他 | 合計 |
総合評価割合 | 60 | 20 | 0 | 0 | 0 | 20 | 100 |
基礎的能力 | 60 | 20 | 0 | 0 | 0 | 20 | 100 |
専門的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
分野横断的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |