到達目標
To aquire necessary skills to tackle reading long passages given in various English exams
ルーブリック
| Ideal Level | Standard Level | Unacceptable Level |
Evaluaiton 1 reading skill | Student can understand the contents of given passages well | Student can roughly understand the contents of given passages | Student cannot understand the contents of given passages very much. |
Evaluation 2 grammar knwoledge | Student can have enough knowledge of English grammar to understand the structure of a sentence. | Student can have certain knowledge of English grammar to roughly understand the structure of a sentence. | Student cannot have enough knowledge of English grammar to understand the structure of a sentence. |
学科の到達目標項目との関係
教育方法等
概要:
Since students in this class have had less chances to study how to read long English passages in the past and it is their disadvantages when taking official English exams. Therefore, through the lessons, they will practice how to read long complicated passages and acquire reading techniques as well as increase English vocabulary.
授業の進め方・方法:
- Teacher-Student interaction to undertstand the contents of given passages though answering questions.
(i) Students work in groups to answer questions in a worksheet.
(ii) While oging over the answers, teachers will provide extra explanations, if necessary (iii) Then, a quiz is given to review what Students have learned. -Out-of-Classstudy is required before/after each lesson (15 hours in total)
注意点:
- Using smartphones in class is prohibited (use conventional dictionaries, not apps). - Cooperation in a group work is expected. - The syllabus is subject to change. - Credit for this class is given by the final score, 60 points or above. Any student whose point is lower than 60 can take a makeup exam in need to aid up to maximum of 60 points.
授業の属性・履修上の区分
授業計画
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Guidance |
- How to use the textbook -Reading Technique (cluster reading, skimming/scanning)
|
2週 |
Unit 9-1 |
Understanding the story by a conversation
|
3週 |
Unit 9-2 |
Understanding the story by a conversation
|
4週 |
Unit 3-1 |
Understandin cultural differences by a conversation
|
5週 |
Unit 3-2 |
Understandin cultural differences by a conversation
|
6週 |
Unit 12-1 |
Understanding the chlonological order of events
|
7週 |
Unit 12-2 |
Understanding the chlonological order of events
|
8週 |
Mid-term / Extra reading |
Covering 1st-7th lessons
|
2ndQ |
9週 |
Unit 6-1 |
Understanding a job explanation
|
10週 |
Unit 6-2 |
Understanding a job explanation
|
11週 |
Unit 5-1 |
Understanding the chlonological order of events
|
12週 |
Unit 5-2 |
Understanding the chlonological order of events
|
13週 |
Unit 10-1 |
Understandin cultural differences
|
14週 |
Unit 10-2 |
Understandin cultural differences
|
15週 |
Final exam |
Covering lessons after Mid-Term
|
16週 |
Review, Evaluation |
Review, Evaluation
|
モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文社会科学 | 英語 | 英語 | 聞き手に伝わるよう、句・文における基本的なリズムやイントネーション、音のつながりに配慮して、音読あるいは発話できる。 | 3 | |
明瞭で聞き手に伝わるような発話ができるよう、英語の発音・アクセントの規則を習得して適切に運用できる。 | 3 | |
中学で既習の語彙の定着を図り、高等学校学習指導要領に準じた新出語彙、及び専門教育に必要となる英語専門用語を習得して適切な運用ができる。 | 3 | |
中学で既習の文法や文構造に加え、高等学校学習指導要領に準じた文法や文構造を習得して適切に運用できる。 | 3 | |
英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 3 | |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 3 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 3 | |
実際の場面や目的に応じて、基本的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト)を適切に用いることができる。 | 3 | |
英語運用能力向上のための学習 | 英語でディスカッション(必要に応じてディベート)を行うため、学生自ら準備活動や情報収集を行い、主体的な態度で行動できる。 | 3 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、教室内外で英語で円滑なコミュニケーションをとることができる。 | 3 | |
関心のあるトピックや自分の専門分野のプレゼン等にもつながる平易な英語での口頭発表や、内容に関する簡単な質問や応答などのやりとりができる。 | 3 | |
関心のあるトピックや自分の専門分野に関する論文やマニュアルなどの概要を把握し、必要な情報を読み取ることができる。 | 3 | |
英文資料を、自分の専門分野に関する論文の英文アブストラクトや口頭発表用の資料等の作成にもつながるよう、英文テクニカルライティングにおける基礎的な語彙や表現を使って書くことができる。 | 3 | |
評価割合
| Exam | Q&A in class | Quiz | 合計 |
総合評価割合 | 60 | 10 | 30 | 100 |
Basic Proficiency | 60 | 10 | 30 | 100 |
Specialized Proficiency | 0 | 0 | 0 | 0 |
Cross Area Proficiency | 0 | 0 | 0 | 0 |