概要:
In Comprehensive English B, we will continue building up on what was done in the previous semester. Using meaningful and authentic content, students will become active speakers and listeners. They will discover some interesting topics that are essential tools to understand the world we live in. Students will improve their communication skills in English thanks to constant interaction and stimulation.
授業の進め方・方法:
1. Even if you feel shy, please try and speak as much as possible.
2. You must always bring the textbook and an electronic or paper dictionary.
3. Students cannot use their cellphones in class.
4. Feel free to come to my office to practice English conversation about anything you want.
5. If students study well in class, there will be almost no homework.
注意点:
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
後期 |
3rdQ |
1週 |
授業の説明 General Review
|
・ 授業の進め方が理解できる。 Be able to remember what was done in the previous semester
|
2週 |
Unit 10 part A
|
To be able to understand to talk about recent scientific discoveries.
|
3週 |
Unit 10 Part B
|
To be able to talk and write about dinosaurs
|
4週 |
Unit 11
|
To understand the concept of marketing and create a marketing campaign
|
5週 |
Unit 12 part A
|
Being able to review tenses
|
6週 |
Unit 12 part B
|
Writing about personal statements and reading about space inventions
|
7週 |
Test Review
|
Be able to review for the test and understand it
|
8週 |
中間試験 |
|
4thQ |
9週 |
Departure II, part 3. Lesson 1
|
Be able to brainstorm about languages and organize thoughts into a paragraph.
|
10週 |
Departure II, part 3. Lesson 2
|
Be able to state opinions and defend them.
|
11週 |
Departure II, part 3. Lesson 3
|
Be able to write about eBooks and electronic devices in general
|
12週 |
Departure II, part 4. Lesson 1 |
Be able to give a show-and-tell presentation in front of classmates
|
13週 |
Departure II, part 4. Lesson 2
|
Be able to give a speech about your own experience in front of classmates
|
14週 |
Test review
|
To be able to review for the test and understand its content
|
15週 |
年末試験 |
|
16週 |
試験解答返却 |
To be able to understand where students made mistakes
|
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用の基礎となる知識 | 英語のつづりと音との関係を理解できる。 | 2 | |
英語の標準的な発音を聴き、音を模倣しながら発声できる。 | 2 | |
英語の発音記号を見て、発音できる。 | 2 | |
リエゾンなど、語と語の連結による音変化を認識できる。 | 2 | |
語・句・文における基本的な強勢を正しく理解し、音読することができる。 | 2 | |
文における基本的なイントネーションを正しく理解し、音読することができる。 | 2 | |
文における基本的な区切りを理解し、音読することができる。 | 2 | |
中学で既習の1200語程度の語彙を定着させるとともに、2600語程度の語彙を新たに習得する。 | 2 | |
自分の専門に関する基本的な語彙を習得する。 | 2 | |
中学校で既習の文法事項や構文を定着させる。 | 2 | |
高等学校学習指導要領に示されているレベルの文法事項や構文を習得する。 | 2 | |
英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 2 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 2 | |
説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。 | 2 | |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 2 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。 | 2 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 2 | |
毎分100語程度の速度で平易な物語文などを読み、その概要を把握できる。 | 2 | |
自分や身近なことについて100語程度の簡単な文章を書くことができる。 | 2 | |
毎分120語程度の速度で物語文や説明文などを読み、その概要を把握できる。 | 2 | |
自分や身近なこと及び自分の専門に関する情報や考えについて、200語程度の簡単な文章を書くことができる。 | 2 | |