到達目標
Students will study basic TOEIC L&R text to familiarize themselves with the exam format with the aim of TOEIC scores, 300-350 or above. Students will also acquire knowledge of basic English grammar. An English dictionary will be needed for the class.
ルーブリック
| 理想的な到達レベルの目安(優) | 標準的な到達レベルの目安(良) | 未到達レベルの目安(不可) |
評価項目1 | Understand English in the textbook well (80% of achievement); Able to express their opinions clearly and concisely | Understand English in the textbook fairly (60% of achievement); Able to provide their opinions with minimal errors | Understand English in the textbook poorly (50% of achievement); Fail to provide their opinions |
評価項目2 | TOEIC score equivalent to 350 and above | TOEIC score equivalent to 300-350 | TOEIC score equivalent to 300 or less |
学科の到達目標項目との関係
教育方法等
概要:
Students will familiarize themselves with some aspects of TOEIC and basic English grammar supporting understanding English in TOEIC. In addition, this course helps students prepare for TOEIC English Placement tests for future work and higher education.
授業の進め方・方法:
Classes will be conducted primarily with a focus on the textbook. Prior to a class, students are responsible for preparing the textbook. During the class, they are required to be positive for thinking and answering. The coursework will be graded based on: Exams (midterm and final: 70%), Mini-Tests / Homework (15%), and In-class performance / the attendance(15%).
注意点:
Before classes: Prepare the text contents.
During classes: Active participation is important.
After classes: Review what you have learned and explore other aspects of the class.
授業の属性・履修上の区分
授業計画
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
後期 |
3rdQ |
1週 |
Unit 6 Marketing:①Grammar check / Vocabulary |
Acquire basic knowledge of nouns and subject-verb agreement. / Understand the vocabulary and expressions covered in Unit 6.
|
2週 |
Unit 6 Marketing:②Part 1 / 4 / 6 |
Develop English skills for the TOEIC through working on the quizzes in each part.
|
3週 |
Unit 6 Marketing:③Part 7 / Supplementary study |
Develop English skills for the TOEIC through working on the quizzes in Part 7. / Acquire supplementary knowledge.
|
4週 |
Unit 7 Production & Logistics:①Grammar check / Vocabulary |
Acquire basic knowledge of auxiliary verbs. / Understand the vocabulary and expressions covered in Unit 7
|
5週 |
Unit 7 Production & Logistics:②Part 1 / 2 / 5 |
Develop English skills for the TOEIC through working on the quizzes in each part.
|
6週 |
Unit 7 Production & Logistics:②Part 7 / Supplementary study |
Develop English skills for the TOEIC through working on the quizzes in Part 7. / Acquire supplementary knowledge.
|
7週 |
Review |
Review the textbook
|
8週 |
Final Exam |
|
モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文社会科学 | 英語 | 英語 | 聞き手に伝わるよう、句・文における基本的なリズムやイントネーション、音のつながりに配慮して、音読あるいは発話できる。 | 3 | 後1,後2,後3,後4,後5,後6 |
明瞭で聞き手に伝わるような発話ができるよう、英語の発音・アクセントの規則を習得して適切に運用できる。 | 3 | 後1,後2,後3,後4,後5,後6 |
中学で既習の語彙の定着を図り、高等学校学習指導要領に準じた新出語彙、及び専門教育に必要となる英語専門用語を習得して適切な運用ができる。 | 3 | 後1,後2,後3,後4,後5,後6 |
中学で既習の文法や文構造に加え、高等学校学習指導要領に準じた文法や文構造を習得して適切に運用できる。 | 3 | 後1,後2,後3,後4,後5,後6 |
英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 3 | 後2,後5 |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 3 | 後2,後5 |
英語運用能力向上のための学習 | 関心のあるトピックや自分の専門分野に関する論文やマニュアルなどの概要を把握し、必要な情報を読み取ることができる。 | 3 | 後3,後6 |
工学基礎 | グローバリゼーション・異文化多文化理解 | グローバリゼーション・異文化多文化理解 | 異文化の事象を自分たちの文化と関連付けて解釈できる。 | 3 | 後1,後3,後4,後6 |
分野横断的能力 | 汎用的技能 | コミュニケーションスキル | コミュニケーションスキル | 日本語と特定の外国語の文章を読み、その内容を把握できる。 | 3 | 後1,後2,後3,後4,後5,後6 |
他者が話す日本語や特定の外国語の内容を把握できる。 | 3 | 後1,後2,後3,後4,後5,後6 |
日本語や特定の外国語で、会話の目標を理解して会話を成立させることができる。 | 3 | 後2,後5 |
収集した情報の取捨選択・整理・分類などにより、活用すべき情報を選択できる。 | 3 | 後1,後3,後4,後6 |
複数の情報を整理・構造化できる。 | 3 | 後1,後2,後3,後4,後5,後6 |
評価割合
| Examination | In-class performance | Mutual evaluations | Behavior | Mini-Tests / Homework | 合計 |
総合評価割合 | 70 | 15 | 0 | 0 | 15 | 100 |
基礎的能力 | 70 | 15 | 0 | 0 | 15 | 100 |
専門的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
分野横断的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |