英語B

科目基礎情報

学校 茨城工業高等専門学校 開講年度 平成31年度 (2019年度)
授業科目 英語B
科目番号 0050 科目区分 一般 / 選択
授業形態 講義 単位の種別と単位数 学修単位II: 1
開設学科 電子情報工学科(2016年度以前入学生) 対象学年 4
開設期 後期 週時間数 後期:1
教科書/教材 Interactions 2 Paragraph Development and Introduction to the Essay by C. Pavlik and M.K. Seegal 必要な分を配布します。買うのは必要ではない
担当教員 長田 詳平,クマリ ニヴェディタ,石川 和佳,大川 裕也

到達目標

英語で英文を作るの練習をいっぱいします。フリー・ライティング で文章を書く,文章を組み直して段落とエッセイを作ります。読解, 聴解 と
スピーキング も少しやります。

Do a lot of writing. Write sentences in free writing exercises. Put the sentences in good structure to read as a pragraph and essay. Will do a little bit of reading, listening and speaking as well.

ルーブリック

Ideal Level of AchievementStandard Level of AchievementUnacceptable Level of Achievement)
Evaluation 1 Write sentences directly in English. Write sentences doing some translation themselves.Writing sentences using online translators. (Your English is far better than a machine for now)
Evaluation 2Read, think and write paragraphs directly in Japanese.Write paragraphs in Japanese first and then translating it into English.No translators please. Try using and improving your English
Evaluation 3Write an essay as a groupwork You can take more time to write the same essay.Every member in the group should write a paragraph and will be reponsible for that part. Not writing a full paragraph in an essay assignment is unacceptable.

学科の到達目標項目との関係

学習・教育到達度目標 (F)(チ) 説明 閉じる

教育方法等

概要:
元々ライティングの授業ですけどライティングを手伝うためにリーディング、聴解とスピーキングもやります。

We will practice writing. To improve on writing, we will do reading, listening and speaking.
授業の進め方・方法:
ほとんど毎回3-4回の50分の授業で一つずつの課題をやります。

We would use 3-4 50 minutes classes to do a writing assignment. A lot of groupwork and also some individual writing.
注意点:
毎週宿題で個人的にフリー・ライティングを行うことをすすめします。

Students are encouraged to do free writing as a homework every week.

授業計画

授業内容 週ごとの到達目標
後期
3rdQ
1週
2週
3週
4週
5週
6週
7週
8週
4thQ
9週
10週
11週
12週
13週
14週
15週
16週

評価割合

ExaminationPresentationMutual Evaluations between studentsBehaviorPortfolioOther合計
総合評価割合80200000100
Free writing200000020
Exercise 1200000020
Exercise 2200000020
Exercise 3200000020
Presentation020000020