1. To be able to complete the exercises and use the target expressions of the text book in the classroom.
2. To be able to converse with your classmates and your teacher about the daily topics dealt with in the text book.
3. To be able to begin to understand how the phrases in the textbook can be used in conversations outside of the classroom.
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
L. 1 Where are you from? |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
2週 |
L. 2 I’m tall and thin. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
3週 |
L. 3 Alice is more serious. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
4週 |
L. 4 All of my friends text. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
5週 |
L. 5 I’ve never had Thai food. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
6週 |
L. 6 First, grill the bread. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
7週 |
L. 7 The service is great. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
8週 |
L. 8 Are you ready to order? |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
2ndQ |
9週 |
L. 9 I have a sore throat. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
10週 |
L. 10 What should I do? |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
11週 |
L. 11 I’d love to try that! |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
12週 |
L. 12 Soccer is more exciting! |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
13週 |
L. 13 I can write pretty well. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
14週 |
L. 14 I’d love to have.. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
15週 |
L. 15 I travel for free. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
16週 |
the end-term exam of the 1st semester |
|
後期 |
3rdQ |
1週 |
L. 16 Is the manager there? |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
2週 |
L. 17 That sounds fun! |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
3週 |
L. 18 I’d love to go. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
4週 |
L. 19 I’m sorry, but I can’t. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
5週 |
L. 20 Sorry I’m late. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
6週 |
L. 21 Did you go alone? |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
7週 |
L. 22 Which did you prefer? |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
8週 |
L. 23 You must get a visa. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
4thQ |
9週 |
L. 24 When is the next train? |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
10週 |
L. 25 I usually wear.. |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
11週 |
L. 26 What do you think? |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
12週 |
L. 27 Can you do me a favor? |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
13週 |
L. 28 What is it used for? |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
14週 |
L. 29 Review |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
15週 |
L. 30 Review and goodbye |
To be able to use the target expressions in the lesson.
|
16週 |
the end-term exam of the 2nd semester |
|
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用の基礎となる知識 | 英語のつづりと音との関係を理解できる。 | 1 | |
英語の標準的な発音を聴き、音を模倣しながら発声できる。 | 1 | |
英語の発音記号を見て、発音できる。 | 1 | |
リエゾンなど、語と語の連結による音変化を認識できる。 | 1 | |
語・句・文における基本的な強勢を正しく理解し、音読することができる。 | 1 | |
文における基本的なイントネーションを正しく理解し、音読することができる。 | 1 | |
文における基本的な区切りを理解し、音読することができる。 | 1 | |
中学で既習の1200語程度の語彙を定着させるとともに、2600語程度の語彙を新たに習得する。 | 1 | |
自分の専門に関する基本的な語彙を習得する。 | 1 | |
中学校で既習の文法事項や構文を定着させる。 | 1 | |
高等学校学習指導要領に示されているレベルの文法事項や構文を習得する。 | 1 | |
英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 1 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 1 | |
説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。 | 1 | |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 1 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。 | 1 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 1 | |
毎分100語程度の速度で平易な物語文などを読み、その概要を把握できる。 | 1 | |
自分や身近なことについて100語程度の簡単な文章を書くことができる。 | 1 | |
毎分120語程度の速度で物語文や説明文などを読み、その概要を把握できる。 | 1 | |
自分や身近なこと及び自分の専門に関する情報や考えについて、200語程度の簡単な文章を書くことができる。 | 1 | |