1. To be able to use the type of English used in technical situations
2. To improve oral/aural abilities through pair, group, and speaking activities
概要:
The class will focus on speaking and listening, learning basic and practical communication skills in understanding and explaining what they have experienced with a fair level of adequacy, fluency.
授業の進め方・方法:
Students are given opportunities to explore the types of English in technical situations.
Students are required to bring a English/Japanese-Japanese/English dictionary.
Positive participation is highly evaluated.
注意点:
Students who miss regular assignments will be given a mark of zero.
Students will purchase the text book at the first lesson.(*4月の第1回目、最初の授業で教室にて教科書を全員購入しますので、後でお知らせする金額を準備して来てください。)
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Welcome class |
Introductions, syllabus review
|
2週 |
Bottom Up Listening for the TOEIC Test Unit 1, 2 CLIL Unit 2 |
Identifying sub-tasks or sub-problems of the project The Circular Economy
|
3週 |
Bottom Up Listening for the TOEIC Test Unit 3, 4 CLIL Unit 2 |
Proposing necessary steps in performing the project The Circular Economy
|
4週 |
Bottom Up Listening for the TOEIC Test Unit 5, 6 CLIL Unit 3 |
Clarifying detailed information concerning the project Road to Decarbonization
|
5週 |
Bottom Up Listening for the TOEIC Test Unit 7, 8 CLIL Unit 3
|
Clarifying detailed information concerning the project Road to Decarbonization
|
6週 |
Bottom Up Listening for the TOEIC Test Unit 9, 10 CLIL Unit 5
|
Giving instructions to the members of a project Delivery Robots
|
7週 |
Bottom Up Listening for the TOEIC Test Unit 11,12 CLIL Unit 5 |
Giving instructions to the members of a project Delivery Robots
|
8週 |
Bottom Up Listening for the TOEIC Test Unit 13,14 CLIL Unit 7 |
Developing a new product using smell technology Gendered Division of Housework
|
2ndQ |
9週 |
Bottom Up Listening for the TOEIC Test Unit 15,16 CLIL Unit 7 |
Identifying problems Gendered Division of Housework
|
10週 |
Bottom Up Listening for the TOEIC Test Unit 17,18 CLIL Unit 8 |
Identifying problems, Discussing solutions Preparing for Emergencies
|
11週 |
Bottom Up Listening for the TOEIC Test Unit 19,20 CLIL Unit 8 |
Discussing solutions Preparing for Emergencies
|
12週 |
Bottom Up Listening for the TOEIC Test Unit 21,22 CLIL Unit 10, |
Reporting how the plan is progressing Digital Society
|
13週 |
Bottom Up Listening for the TOEIC Test Unit 23,24 CLIL Unit 10, |
Checking the process of experimental procedures using specimens Digital Society
|
14週 |
Presentation CLIL Unit Review
|
Checking the results of the plan Multicultural Exchange in Japan
|
15週 |
Presentation CLIL Unit Review
|
Confirming the performance of a new software program Multicultural Exchange in Japan
|
16週 |
前期期末試験 |
既習内容の確認
|
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文社会科学 | 英語 | 英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 4 | 前1,前9,前12 |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 4 | 前2,前8,前16 |
説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。 | 4 | 前3,前10 |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 4 | 前4,前5 |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。 | 4 | 前6,前7,前14 |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 4 | 前6,前11,前15 |