英会話Ⅱ

科目基礎情報

学校 富山高等専門学校 開講年度 令和05年度 (2023年度)
授業科目 英会話Ⅱ
科目番号 0044 科目区分 一般 / 選択
授業形態 授業 単位の種別と単位数 履修単位: 1
開設学科 電子情報工学科 対象学年 2
開設期 通年 週時間数 1
教科書/教材 Side by Side
担当教員 ソルノキー ノーバート,ランダル ジャック

到達目標

Students will feel comfortable using English as an effective communication tool.

ルーブリック

理想的な到達レベルの目安(優)標準的な到達レベルの目安(良)未到達レベルの目安(不可)
評価項目1Student actively participates in class. Student actively participates in class. Student does not participate.
評価項目2Student can understand and appropriately respond to questions.Student can understand and appropriately respond to questions.Student can not understand questions and/or how to give appropriate answers

学科の到達目標項目との関係

ディプロマポリシー DP1 説明 閉じる
MCCコア科目 MCCコア科目 説明 閉じる
ディプロマポリシー 3 説明 閉じる

教育方法等

概要:
Using the activities in the book, students will get used to the English way of “seeing”. Students will hopefully create the habit of paying attention to tenses, singular and plural, gender, whether nouns are singular and plural etc.
授業の進め方・方法:
Using the model dialogue as a guide, students will practice conversations paying attention to how the sentences change according the number of people, gender, and vocabulary.
事前に行う準備学習:前回の講義の復習および予習を行ってから授業に臨むこと
(授業外学習・事前)授業内容を予習しておく。
(授業外学習・事後)授業内容に関する課題を解く。
注意点:
Students can take a make up exam if needed with a maximum of 50 points.

授業の属性・履修上の区分

アクティブラーニング
ICT 利用
遠隔授業対応
実務経験のある教員による授業

授業計画

授業内容 週ごとの到達目標
前期
1stQ
1週 Introduction Explination of course and basic outline of textbook.
2週 Start textbook from unit 5 Work through the textbook activities at each class' pace.
3週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
4週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
5週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
6週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
7週 Continue on from previous class Review for Test
8週 Test
2ndQ
9週 Review Test
10週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
11週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
12週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
13週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
14週 Continue on from previous class Review for Test
15週 期末試験
16週 Review Test
後期
3rdQ
1週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
2週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
3週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
4週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
5週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
6週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
7週 Continue on from previous class Review for Test
8週 Test
4thQ
9週 Review Test
10週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
11週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
12週 Continue on from previous class Work through the textbook activities at each class' pace.
13週 Continue on from previous class
14週 Continue on from previous class
15週 期末試験
16週 Review Test

モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標

分類分野学習内容学習内容の到達目標到達レベル授業週
基礎的能力人文・社会科学英語英語運用の基礎となる知識聞き手に伝わるよう、句・文における基本的なリズムやイントネーション、音のつながりに配慮して、音読あるいは発話できる。3前8,前9,前15,前16,後8,後9,後15
明瞭で聞き手に伝わるような発話ができるよう、英語の発音・アクセントの規則を習得して適切に運用できる。3前8,前9,前15,前16,後8,後9,後15
中学で既習の語彙の定着を図り、高等学校学習指導要領に準じた新出語彙、及び専門教育に必要となる英語専門用語を習得して適切な運用ができる。3前8,前15,前16,後8,後9,後15
中学で既習の文法や文構造に加え、高等学校学習指導要領に準じた文法や文構造を習得して適切に運用できる。3前8,前15,前16,後8,後9,後15
英語運用能力の基礎固め日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。3前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前10,前11,前12,前13,前14,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後10,後11,後12,後13
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。3前2,前3,前4,前5,前6,前7,前10,前11,前12,前13,前14,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後10,後11,後12,後13
実際の場面や目的に応じて、基本的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト)を適切に用いることができる。3前2,前3,前4,前5,前6,前7,前10,前11,前12,前13,前14,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後10,後11,後12,後13
英語運用能力向上のための学習英語でディスカッション(必要に応じてディベート)を行うため、学生自ら準備活動や情報収集を行い、主体的な態度で行動できる。3前8,前14,前16,後14,後16
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、教室内外で英語で円滑なコミュニケーションをとることができる。3前2,前3,前4,前5,前6,前7,前10,前11,前12,前13,前14,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後10,後11,後12,後13

評価割合

試験発表相互評価態度ポートフォリオその他合計
総合評価割合80000020100
基礎的能力4000001050
専門的能力4000001050
分野横断的能力0000000