Course Objectives
(1)Deepen understanding of exercise phisiology
(2)Subjective recognition of health promotion utilizing own deta, amount of daily physical activity
(3)Bring up qualification for creation and action a scientific exercise program fitting own lifestyles
Rubric
| 理想的な到達レベルの目安(優) | 標準的な到達レベルの目安(良) | 未到達レベルの目安(不可) |
評価項目1 | 現代の社会的背景から、日本国民が抱える健康問題について深く理解することができ、その解決策を検討することができる。 | 現代の社会的背景から、日本国民が抱える健康問題について理解することができる。 | 現代の社会的背景から、日本国民が抱える健康問題についての理解が十分ではない。 |
評価項目2 | 自らの健康度と身体活動量のデータから、生涯にわたる健康づくりについて主体的に捉えることができる。 | 自らの健康度と身体活動量のデータから、生涯にわたる健康づくりの必要性を理解している。 | 自らの健康度と身体活動量のデータから、生涯にわたる健康づくりの必要性を十分に理解していない。 |
評価項目3 | ライフスタイルに合った運動プログラムを身体活動ガイドラインに沿って作成し、実践するための態度が身についている。 | ライフスタイルに合った運動プログラムを身体活動ガイドラインに沿って作成することができる。 | ライフスタイルに合った運動プログラムを身体活動ガイドラインに沿って作成することができない。 |
Assigned Department Objectives
ディプロマポリシー B-1
See
Hide
JABEE B1
See
Hide
Teaching Method
Outline:
(1)Objective
Students understand physiological effects that exercises are influential in health promotion and fitness levels. Furthermore Students acquire the ability to make exercise program fitting own lifestyle and act the program. Through the actions, students are expected to be engineers who lead a healthy life in the future.
(2)Summary
現代の病気の主役となっている生活習慣病は、運動・栄養・休養・ストレス等、日常生活の送り方が大きく影響している。運動は、体力を向上し、健康を増進させることから、運動・健康に関する知識を教養として学習する。
Lifestyle [
Style:
Notice:
実験や測定を実施する場合は、運動ができる服装で授業に参加すること。
Characteristics of Class / Division in Learning
Course Plan
|
|
|
Theme |
Goals |
2nd Semester |
3rd Quarter |
1st |
Orientation |
We take an explanation of the syllabuse.
|
2nd |
Execution and Estimation of Simple Fitness Test |
We take a simple stamina test and estimate own fitness level.
|
3rd |
Concept about Health(1) |
We study a basic health concept.
|
4th |
Concept about Health(2) |
We study a practical health concept.
|
5th |
Exercise and Fitness |
We study exercise effects which influence fitness and methods of practical training.
|
6th |
Exercise and Lifestyle Disease |
We understand the relevance between lack of exercise and lifestyle desease.
|
7th |
Exercise Therapy Effect |
We study exercise therapy methods for improvement lifestyle desease and these effects.
|
8th |
Daily Amount of Physical Activity. |
We measure the amount of physical activity using pedometers for 2 weeks.
|
4th Quarter |
9th |
Healthy Exercise Practice(1) |
We set exercise event, the target of intensity and time to make exercise programs fitting our lifestyles.
|
10th |
Estimation of Daily Amount of Physical Activity |
We estimate our physical activity on our lifes from own data of the amount of physical activity collected by pedometers.
|
11th |
Physical Activity and Health |
We understand the guileline "Physical activity reference for health promotion 2013" , and restart to measure the amount of physical activity.
|
12th |
Healthy Exercise Practice(2) |
We reset the exercise event, the target of intensity and time, and practice exercise plans which we set ourselves.
|
13th |
Re-stimation of Daily Amount of Physical Activity |
We make a comparision between the first physical activity data and the second.
|
14th |
Preparation for Presentation about Exercise Program |
We make our exercise programs fitting own lifestyles and prepara presentations about these.
|
15th |
Presentation |
We have presentations. Presentation is for 10 minutes a parson.
|
16th |
Presentation Class Evaluation Quastionnaire |
We have presentations. Finally we answer class eveluation quastionnaires.
|
Evaluation Method and Weight (%)
| 試験 | 発表 | 相互評価 | 態度 | ポートフォリオ | その他 | Total |
Subtotal | 0 | 75 | 0 | 0 | 0 | 25 | 100 |
基礎的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
専門的能力 | 0 | 75 | 0 | 0 | 0 | 25 | 100 |
分野横断的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |