到達目標
(1) To improve pronunciation and speaking ability
(2) To improve listening and comprehension skills
(3) To build upon the current base of English vocabulary and grammar
(4) To develop ability to confidently communicate in English
(5) To introduce a glossary of technical English vocabulary and expressions
ルーブリック
| 理想的な到達レベルの目安 | 標準的な到達レベルの目安 | 未到達レベルの目安 |
評価項目1 | To pronounce clearly and speak
at normal speed (80% or more) | To pronounce clearly and speak
at normal speed (60% or more) | To have pronunciation difficulties and a slower rate of speech (speaking) |
評価項目2 | To comprehend English spoken
at normal speed (80% or more) | To comprehend English spoken
at normal speed (60% or more) | To have comprehension difficulties with English spoken at normal speed |
評価項目3 | To keep a word book of newly acquired vocabulary (80% or more) | To keep a word book of newly acquired vocabulary (60% or more) | To fail at keeping a word book of newly acquired vocabulary |
評価項目4 | To express and comprehend everyday conversation (80% or more) | To express and comprehend everyday conversation (60% or more) | To be unable to express and comprehend everyday conversation |
学科の到達目標項目との関係
教育方法等
概要:
Through communicative activities, extensive reading, and listening exercises, students are expected to achieve significant advancements.
授業の進め方・方法:
Whenever possible a student centered approach will be used through games, pair work and small group activities. In addition, individual writing, reading and listening assignments will be carried out.
注意点:
学習・教育目標:(C-2)100%
授業の属性・履修上の区分
授業計画
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Countable/Uncountable (The level of AL, B) |
To improve speaking and listening skills
|
2週 |
What's it for? (The level of AL, B) |
To improve speaking and listening skills
|
3週 |
What happened? (The level of AL, B) |
To improve speaking and listening skills
|
4週 |
Where are you from? (The level of AL, B) |
To improve speaking and listening skills
|
5週 |
Statistics (The level of AL, B) |
To improve speaking and listening skills
|
6週 |
Can you help me? (The level of AL, B) |
To improve speaking and listening skills
|
7週 |
How much and How many (The level of AL, B) |
To improve speaking and listening skills
|
8週 |
Mid-term test |
To improve speaking and listening skills
|
2ndQ |
9週 |
Keep moving (The level of AL, B) |
To improve speaking and listening skills
|
10週 |
What happens next? (The level of AL, B) |
To improve speaking and listening skills
|
11週 |
Fix it! (The level of AL, B) |
To improve speaking and listening skills
|
12週 |
Safety First (The level of AL, B) |
To improve speaking and listening skills
|
13週 |
Accidents (The level of AL, B) |
To improve speaking and listening skills
|
14週 |
What a great idea (The level of AL, B) |
To improve speaking and listening skills
|
15週 |
Final Test |
|
16週 |
Final Test Feedback, How Much and How Many (The level of AL, B) |
including Test Review
|
モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用の基礎となる知識 | 聞き手に伝わるよう、句・文における基本的なリズムやイントネーション、音のつながりに配慮して、音読あるいは発話できる。 | 3 | |
明瞭で聞き手に伝わるような発話ができるよう、英語の発音・アクセントの規則を習得して適切に運用できる。 | 3 | |
中学で既習の語彙の定着を図り、高等学校学習指導要領に準じた新出語彙、及び専門教育に必要となる英語専門用語を習得して適切な運用ができる。 | 3 | |
中学で既習の文法や文構造に加え、高等学校学習指導要領に準じた文法や文構造を習得して適切に運用できる。 | 3 | |
英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 3 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 3 | |
説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。 | 3 | |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 3 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。 | 3 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 3 | |
実際の場面や目的に応じて、基本的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト)を適切に用いることができる。 | 3 | |
評価割合
| midterm test | final test | assignment | 合計 |
総合評価割合 | 100 | 100 | 40 | 240 |
score | 100 | 100 | 40 | 240 |