英語C

科目基礎情報

学校 岐阜工業高等専門学校 開講年度 令和04年度 (2022年度)
授業科目 英語C
科目番号 0047 科目区分 一般 / 必修
授業形態 講義 単位の種別と単位数 履修単位: 1
開設学科 電子制御工学科 対象学年 3
開設期 前期 週時間数 2
教科書/教材 tech talk, Vicki Hollett, OXFORD
担当教員 佐竹 直喜,キャシディ パトリック

到達目標

(1) To improve pronunciation and speaking ability
(2) To improve listening and comprehension skills
(3) To build upon the current base of English vocabulary and grammar
(4) To develop ability to confidently communicate in English
(5) To introduce a glossary of technical English vocabulary and expressions

ルーブリック

理想的な到達レベルの目安標準的な到達レベルの目安未到達レベルの目安
評価項目1To pronounce clearly and speak at normal speed (80% or more)To pronounce clearly and speak at normal speed (60% or more)To have pronunciation difficulties and a slower rate of speech (speaking)
評価項目2To comprehend English spoken at normal speed (80% or more)To comprehend English spoken at normal speed (60% or more)To have comprehension difficulties with English spoken at normal speed
評価項目3To keep a word book of newly acquired vocabulary (80% or more)To keep a word book of newly acquired vocabulary (60% or more)To fail at keeping a word book of newly acquired vocabulary
評価項目4To express and comprehend everyday conversation (80% or more)To express and comprehend everyday conversation (60% or more)To be unable to express and comprehend everyday conversation

学科の到達目標項目との関係

教育方法等

概要:
Through communicative activities, extensive reading, and listening exercises, students are expected to achieve significant advancements.
授業の進め方・方法:
Whenever possible a student centered approach will be used through games, pair work and small group activities. In addition, individual writing, reading and listening assignments will be carried out.
注意点:
学習・教育目標:(C-2)100%

授業の属性・履修上の区分

アクティブラーニング
ICT 利用
遠隔授業対応
実務経験のある教員による授業

授業計画

授業内容 週ごとの到達目標
前期
1stQ
1週 Ability-can, can't, Movement (The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
2週 Explaining what things do, Dimensions and specifications (The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
3週 Asking for things, Helping, It/them/some/any(The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
4週 Warning signs and meanings, Connecting (The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
5週 Location 2, Telling time, This/that/these/those (The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
6週 Problems and solutions, Impossible and necessary-have to/can’t (The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
7週 Work tasks, Present continuous, Fastenings-nouns and actions (The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
8週 Mid-term test Units 1-7 (The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
2ndQ
9週 Countable/Uncountable Nouns (The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
10週 What's it for? (The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
11週 What happened? (The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
12週 Where are you from? (The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
13週 Statistics (The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
14週 Can you help me? (The level of AL, B) To improve speaking and listening skills
15週 Final Test Feedback, How Much and How Many (The level of AL, B) including Test Review
16週

モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標

分類分野学習内容学習内容の到達目標到達レベル授業週
基礎的能力人文・社会科学英語英語運用の基礎となる知識聞き手に伝わるよう、句・文における基本的なリズムやイントネーション、音のつながりに配慮して、音読あるいは発話できる。3
明瞭で聞き手に伝わるような発話ができるよう、英語の発音・アクセントの規則を習得して適切に運用できる。3
中学で既習の語彙の定着を図り、高等学校学習指導要領に準じた新出語彙、及び専門教育に必要となる英語専門用語を習得して適切な運用ができる。3
中学で既習の文法や文構造に加え、高等学校学習指導要領に準じた文法や文構造を習得して適切に運用できる。3
英語運用能力の基礎固め日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。3
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。3
説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。3
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。3
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。3
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。3
実際の場面や目的に応じて、基本的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト)を適切に用いることができる。3

評価割合

periodic examinationsassignment合計
総合評価割合20040240
score20040240