概要:
Through communicative activities, extensive reading, and listening exercises, students are expected to achieve significant advancements.
授業の進め方・方法:
Whenever possible a student centered approach will be used through games, pair work and small group activities. In addition, individual writing, reading and listening assignments will be carried out.
注意点:
学習・教育目標:(C-2)100%
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
後期 |
3rdQ |
1週 |
Course introduction, First meetings, Numbers and reference, Identifying things |
To improve speaking and listening skills
|
2週 |
Letters-Pronunciation and phonetics, Checking information |
To improve speaking and listening skills
|
3週 |
Saying what you want, Units of measurement-length, volume, weight |
To improve speaking and listening skills
|
4週 |
Email addresses, telephone messages; Correcting , Following instructions |
To improve speaking and listening skills
|
5週 |
Location, Controls and actions, There is / are and plural nouns |
To improve speaking and listening skills
|
6週 |
Describing features-the verb “have”, Materials, Shapes |
To improve speaking and listening skills
|
7週 |
Ability-can/can’t, Movement |
To improve speaking and listening skills
|
8週 |
Mid-term test Units 1-7 |
|
4thQ |
9週 |
Explaining what things do, Dimensions and specifications |
To improve speaking and listening skills
|
10週 |
Asking for things, Helping, It/them/some/any |
To improve speaking and listening skills
|
11週 |
Warning signs and meanings, Connecting |
To improve speaking and listening skills
|
12週 |
Location 2, Telling time, This/that/these/those |
To improve speaking and listening skills
|
13週 |
Problems and solutions, Impossible and necessary-have to/can’t |
To improve speaking and listening skills
|
14週 |
Work tasks, Present continuous, Fastenings-nouns and actions |
To improve speaking and listening skills
|
15週 |
Final test feedback |
To improve speaking and listening skills
|
16週 |
|
|
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用の基礎となる知識 | 聞き手に伝わるよう、句・文における基本的なリズムやイントネーション、音のつながりに配慮して、音読あるいは発話できる。 | 2 | |
明瞭で聞き手に伝わるような発話ができるよう、英語の発音・アクセントの規則を習得して適切に運用できる。 | 2 | |
中学で既習の語彙の定着を図り、高等学校学習指導要領に準じた新出語彙、及び専門教育に必要となる英語専門用語を習得して適切な運用ができる。 | 2 | |
中学で既習の文法や文構造に加え、高等学校学習指導要領に準じた文法や文構造を習得して適切に運用できる。 | 2 | |
英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 2 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 2 | |
説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。 | 2 | |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 2 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。 | 2 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 2 | |
実際の場面や目的に応じて、基本的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト)を適切に用いることができる。 | 2 | |