到達目標
The purpose of this class is to practice previously learned grammar in the context of travel, and to remember some technical words and phrases used in the shipping industry. Both of these aspects will be useful to students in their future working lives.
ルーブリック
| 理想的な到達レベルの目安 | 標準的な到達レベルの目安 | 未到達レベルの目安 |
評価項目1 | Can confidently use English and has mastered asking and answering questions. Can easilly go to another country. | Can communicate in English but not smoothly. Could go abroad, but with some difficulties. | Unable to communicate well in English. Foreign travel would be very difficult. |
評価項目2 | Can remember most of the technical English taught. | Can remember a lot of technical English with some gaps. | Can remember very little technical English. |
| | | |
学科の到達目標項目との関係
教育目標 (B3)海事技術者としての専門知識
説明
閉じる
教育方法等
概要:
This class involves engaging in both everyday English and technical English for the purpose of communication. Emphasis is placed on the spoken language.
授業の進め方・方法:
【Instructor: Woods, David (Part-time Teaching Staff)】
Classes will begin with a short quiz based on the previous week's vocabulary, grammar, and any incidental points covered in class. Since the spoken language will be focused on, there will be a great deal of speaking practice in class.
注意点:
Since part of the students' grades will be based on participation, everyone will be expected to actively take part in each class. Moreover, since there will be weekly quizzes, review at home will be absolutely necessary.
授業計画
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Explain goals of the class. Asking for things on a flight. |
Question forms could / may and Wh-; Items on a plane.
|
2週 |
Answering questions at immigration. |
Question forms Wh- and How; Words to describe jobs.
|
3週 |
Talking about family. |
Present simple and routines; words to describe hobbies and transportation.
|
4週 |
Asking for things you need. |
Can / could for permission, Will for offers; Household items.
|
5週 |
Ordering a meal. |
Question forms Would you like…? and Could / may… ; Food and drink.
|
6週 |
Asking for directions. |
Imperatives, prepositions of location; places around town.
|
7週 |
Mid-term test. |
|
8週 |
Getting money at a bank. |
Can for ability; numbers and currency.
|
2ndQ |
9週 |
Reserving a hotel room. |
Question forms; Hotel facilities.
|
10週 |
Getting help for minor medical conditions. |
Modals and the imperative for advice; Medical problems and remedies.
|
11週 |
Asking about where people are from and talking about your hometown. |
Question forms, Wh- forms; Words to describe cities / places.
|
12週 |
Asking for information about tourist attractions. |
Wh- questions, I'd like to… ; Tourist attractions / activities.
|
13週 |
Talking about places you visit. |
Past simple and present perfect to talk about experience; Words to describe places / activity.
|
14週 |
Final Test |
|
15週 |
Review |
|
16週 |
|
|
モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用の基礎となる知識 | 英語のつづりと音との関係を理解できる。 | 3 | |
英語の標準的な発音を聴き、音を模倣しながら発声できる。 | 3 | |
英語の発音記号を見て、発音できる。 | 3 | |
リエゾンなど、語と語の連結による音変化を認識できる。 | 3 | |
語・句・文における基本的な強勢を正しく理解し、音読することができる。 | 3 | |
文における基本的なイントネーションを正しく理解し、音読することができる。 | 3 | |
文における基本的な区切りを理解し、音読することができる。 | 3 | |
中学で既習の1200語程度の語彙を定着させるとともに、2600語程度の語彙を新たに習得する。 | 3 | |
自分の専門に関する基本的な語彙を習得する。 | 3 | |
中学校で既習の文法事項や構文を定着させる。 | 3 | |
高等学校学習指導要領に示されているレベルの文法事項や構文を習得する。 | 3 | |
英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 3 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 3 | |
説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。 | 3 | |
毎分100語程度の速度で平易な物語文などを読み、その概要を把握できる。 | 3 | |
自分や身近なことについて100語程度の簡単な文章を書くことができる。 | 3 | |
評価割合
| 試験 | 発表 | 相互評価 | 態度 | ポートフォリオ | Quizzes | 合計 |
総合評価割合 | 50 | 0 | 0 | 20 | 0 | 30 | 100 |
基礎的能力 | 50 | 0 | 0 | 20 | 0 | 30 | 100 |
専門的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
分野横断的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |