到達目標
This course provides students with the skills necessary to communicate effectively with a global audience. Students will learn how to write and present research findings clearly and concisely, as well as how to use visual aids to enhance their presentations. Additionally, students will gain experience working in teams to solve engineering problems.
ルーブリック
| 理想的な到達レベルの目安 | 標準的な到達レベルの目安 | 未到達レベルの目安 |
ディクテーション・スキル | 生英語の講義を聞き、内容が理解できる。 | 生英語の講義を聞き、内容が概ね理解できる。 | 生英語の講義を聞き、内容が理解できない。 |
リーディング・スキル | 英論文の図および説明文を読み、正しく理解できる。 | 英論文の図および説明文を読み、概ね理解できる。 | 英論文の図および説明文を読み、正しく理解できない。 |
ディスカッション・スキル | ディスカッショントトピックについて、考えを正確かつ簡潔に表現できる。 | ディスカッショントピックについて、考えを概ね表現できる。 | ディスカッショントピックについて、考えを表現することができない。 |
学科の到達目標項目との関係
教育方法等
概要:
The objective of this course is to cultivate the global engineering skills of students, including their abilities to engage in discussion and deliver presentations logically on specific scientific research methods and results. Upon completion of this course, students will be able to write clear and concise research papers and proposals as well as to present research findings effectively.
授業の進め方・方法:
1. Understanding the research data visualization and scientific graphics for papers, presentations,
and proposals.
2. Analyzing how data can be visualized more effectively in academic papers.
3. Examining in class and practicing the Q and A session, including negotiations.
4. Working and presenting in groups on practical and effective discussions for engaging with global audiences.
注意点:
To acquire the necessary English writing and discussion skills for understanding written and spoken English, along with the foundational knowledge related to scientific research papers and presentations. An active self-study will be required.
Learning objectives include developing a sharp understanding of various scientific topics related to the research contents.
学習指針:グローバル社会の様々な話題に対する幅広い知識と柔軟な理解力が求められる。
関連科目:アドバンスト・グローバルチャレンジ、アドバンストグローバルコミュニケーション、海外インターンシップ
自己学習(事前学習および事後展開学習)
事前学習:専門研究に関する内容を中心にリーディング・リスニングプラクティスを行うこと。授業中に用いられる図を理解するために必要な情報も事前に調べること。
事後展開学習:授業で学んだ内容を適確に理解し、英論文用の図を作成できるようにすること。
学修単位の履修上の注意
To achieve the objectives of this course, students are expected to understand topics related to scientific research and provide presentations in English on related content. It is essential to engage in sufficient reading and listening training until students can comprehend scientific figures used in the research papers.
授業の属性・履修上の区分
授業計画
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
後期 |
3rdQ |
1週 |
Lesson 1. Introduction to global engineering skills |
・Overview of the course
|
2週 |
Lesson 2. Importance of global engineering skills |
・Benefits of working in teams
|
3週 |
Lesson 3. Writing research papers and proposals |
・Structure of a research paper
|
4週 |
Lesson 4. How to write a strong thesis statement |
・Developing an effective argument
|
5週 |
Lesson 5. Citing sources correctly |
・Formatting a research paper
|
6週 |
Lesson 6. Presenting Research Findings |
・Preparing a PowerPoint presentation in English
|
7週 |
Lesson 7. Using visual aids effectively |
・Practicing understandable presentation
|
8週 |
Mid-term presentation |
・Mid-term presentation evaluation
|
4thQ |
9週 |
Lesson 8. Working in teams |
・Handling questions from the audience
|
10週 |
Lesson 9. Stages of team development |
・Practicing discussions to prepare Q & A session handling
|
11週 |
Lesson 10. Roles and responsibilities of team members |
・Developing academic communicative skills
|
12週 |
Lesson 11. Effective communication within teams |
・Practicing a logical presentation in confidence
|
13週 |
Lesson 12. Resolving conflict within teams |
・Preparing understandable answers to questions
|
14週 |
Lesson 13. Finalizing the presentation slides |
・Developing an effective presentation
|
15週 |
Final presentationⅠ |
・Final presentation evaluation ・Q&A session handling tips
|
16週 |
Discussions regarding to the contents presented |
・Summarizing and finalizing
|
モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
評価割合
| Presentations | Weekly Assignment | 合計 |
総合評価割合 | 50 | 50 | 100 |
基礎的能力 | 50 | 50 | 100 |