到達目標
①Gain and strong grasp of the practical use of English grammar in both writing and practical use.
②Gain fluency in expressing opinions with supporting reasons.
③Develop their ability to make individual and team presentations in English involving the students specialist areas. Work on pronunciation, intonation and basic speaking fluency skills.
④Improve their listening and writing skills for both general and specific information.
ルーブリック
| 理想的な到達レベルの目安 | 理想的な到達レベルの目安 | 標準的な到達レベルの目安 | 未到達レベルの目安 |
評価項目1 | 評価項目1 | 到達目標の内容を実践で理解し、
応用できる。
| 到達目標の内容を実践で理解して
いる。
| 到達目標の内容を実践で理解して
いない。 |
評価項目2 | 評価項目2 | 学習した文法項目について適切な理解ができている. | 学習した文法項目について理解ができる. | 学習した文法項目について理解ができない. |
評価項目3 | 評価項目3 | 学習例文を活用して,自分の意見や感想を英語で正しく表現できる. | 学習例文を活用して,自分の意見や感想を英語で表現できる. | 学習例文を活用して,自分の意見や感想を英語で表現できない. |
学科の到達目標項目との関係
教育方法等
概要:
The primary focus of this course is spoken English focusing on correct, practical use of grammar combined with the learning and active use of basic presentational skills. Students will use English in a variery of "everyday" situations combined with listening activities. Students will practice how to make a coherent speech in simple and easy to understand English. Teamwork will be a key feature of this course. Students will support each other and evaluate each other to help create the best speech. Written work and presentations will supplement these topics ending with final group presentations.
授業の進め方・方法:
Mid-Term Speaking Test 30%. Short Test 10%. X 2. Final Presentation 40%. In-Class performance and Attendance10%.
注意点:
All students, regardless of ability, are expected to actively participate in various activities in class and do their assignments earnestly.
授業の属性・履修上の区分
授業計画
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Orientation |
Syllabus handout and explanation of course. Initial face-to-face speaking interview.
|
2週 |
Unit 1. How's it going? |
Basic greetings and conversation style practice.
|
3週 |
Unit 2. What am I thinking? |
Asking questions, learning adjectives and describing things.
|
4週 |
Unit 3. Directions |
How to give directions and find locations. Detailed Directive English; imperatives; prepositions of location; ordinal numbers
|
5週 |
Unit 4. Let's go shopping. Short Test 1. |
Learning vocabulary and speech functions used in everyday shopping.
|
6週 |
Unit 5. How often? |
Learning frequencies of time and activitiy.
|
7週 |
Speaking Test |
Mid Term speaking test using questions from the first four Units.
|
8週 |
Unit 6. Time |
Learning about expressions using time.
|
2ndQ |
9週 |
Unit 7. What does she look like? |
Unit 7. What does she look like?
|
10週 |
Short Test 2. -Teaching persuasion techniques. Prepare text for presentation. |
You should, could, had better, etc
|
11週 |
Prepare for Persuasion Presentation |
Teaching Rules of Politeness and forms of persuasion.
|
12週 |
Prepare for Persuasion Presentation |
Using persuasion techniques based on practical, economic and personal emphasis.
|
13週 |
Prepare for Persuasion Presentation |
Prepare Visuals
|
14週 |
Final Presenation |
8 groups x 5 students
|
15週 |
End-of-term Test. No lesson |
No lesson
|
16週 |
Final Lesson
|
Extra Activity
|
モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 自然科学 | 化学(一般) | 化学(一般) | 物質を構成する分子・原子が常に運動していることが説明できる。 | 3 | |
水の状態変化が説明できる。 | 3 | |
物質の三態とその状態変化を説明できる。 | 3 | |
ボイルの法則、シャルルの法則、ボイル-シャルルの法則を説明でき、必要な計算ができる。 | 3 | |
気体の状態方程式を説明でき、気体の状態方程式を使った計算ができる。 | 3 | |
質量パーセント濃度の説明ができ、質量パーセント濃度の計算ができる。 | 3 | |
モル濃度の説明ができ、モル濃度の計算ができる。 | 3 | |
評価割合
| Final Presentation | Speaking Test | Short Test | Attitude and Attendance | | その他 | 合計 |
総合評価割合 | 40 | 30 | 20 | 10 | 0 | 0 | 100 |
基礎的能力 | 40 | 30 | 20 | 10 | 0 | 0 | 100 |
専門的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
分野横断的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |