The purpose of this course is to get students speaking and listening to English as much as possible in class. Lessons focus on common, everyday English vocabulary, phrases, and conversations.
概要:
Use of the text as well as conversation with a native speaker and testing.
授業の進め方・方法:
Generally the text will comprise a bulk of the class work. But supplementary material will be used at each teacher's discretion.
注意点:
Grades will be 60% test based, 30% based on attendance and participation, and 10% on TOEIC score.
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Introduction, Unit 1: “Where are you from?” |
Explanations of class format and tools for communication. Introductions and greetings; names, countries and nationalities.
|
2週 |
Unit 1: “Where are you from?” |
Students will gain confidence in giving introductions and greetings; names, countries and nationalities.
|
3週 |
Unit 2: “What do you do?” |
Students will describe work and school, ask for and give opinions, and describe daily schedules.
|
4週 |
Unit 2: “What do you do?” |
Students will describe work and school, ask for and give opinions, and describe daily schedules.
|
5週 |
Unit 3: “How much are these?” |
Review Units 1 and 2. Students will talk about prices, give opinions, discuss preferences, make comparisons, and learn how to buy things.
|
6週 |
Unit 4: “Do you play the guitar?” |
Students will talk about likes and dislikes, giving opinions, and make invitations and excuses.
|
7週 |
Unit 4: “Do you play the guitar?” |
Students will talk about likes and dislikes, giving opinions, and make invitations and excuses. Review Units 3 and 4.
|
8週 |
Mid-term Exam |
Mid-term Exam (Units 1-4)
|
2ndQ |
9週 |
Review mid-term exam. Unit 5: “What an interesting family!” |
Students will talk about families and family members, exchange information about the present, and describe family life.
|
10週 |
Unit 5: “What an interesting family!” |
Students will talk about families and family members, exchange information about the present, and describe family life.
|
11週 |
Unit 6: “How often do you run?” |
Students will ask about and describe routines and exercises, talk about frequency, discuss sports and athletes, and talk about abilities.
|
12週 |
Unit 7: “We went dancing!” |
Students will talk about past events, give opinions about past experiences, and talk about vacations.
|
13週 |
Unit 7: “We went dancing!” Unit 8: "How's the neighborhood?" |
Students will talk about past events, give opinions about past experiences, and talk about vacations. Students will ask about and describe places. Students will describe a neighborhood.
|
14週 |
Unit 8: "How's the neighborhood?" |
Students will ask about and describe places. Students will describe a neighborhood.
|
15週 |
Final Exam |
Final Exam (Units 5-8)
|
16週 |
Review |
Review
|
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 2 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 3 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。 | 3 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 3 | |
実際の場面や目的に応じて、基本的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト)を適切に用いることができる。 | 3 | |
英語運用能力向上のための学習 | 自分の専門分野などの予備知識のある内容や関心のある事柄に関する報告や対話などを毎分120語程度の速度で聞いて、概要を把握し、情報を聞き取ることができる。 | 3 | |
関心のあるトピックについて、200語程度の文章をパラグラフライティングなど論理的文章の構成に留意して書くことができる。 | 3 | |
関心のあるトピックや自分の専門分野のプレゼン等にもつながる平易な英語での口頭発表や、内容に関する簡単な質問や応答などのやりとりができる。 | 3 | |
関心のあるトピックや自分の専門分野に関する論文やマニュアルなどの概要を把握し、必要な情報を読み取ることができる。 | 3 | |
英文資料を、自分の専門分野に関する論文の英文アブストラクトや口頭発表用の資料等の作成にもつながるよう、英文テクニカルライティングにおける基礎的な語彙や表現を使って書くことができる。 | 3 | |
実際の場面や目的に応じて、効果的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト、代用表現、聞き返しなど)を適切に用いることができる。 | 3 | |