To understand the importance of English in the fields of science and engineering. To understand common problems associated with using technical vocabulary in specialist fields.To understand the importance of audience awareness and role it plays in shaping vocabulary choice and style. To develop effective strategies for learning technical vocabulary in specialist fields. To learn thesis sentence formation. To learn how to develop a paragraph structure. To learn how to logically link paragraphs. To explain methods and procedures. To write effective definitions or explanations. To explain information in tables and figures. To write effective conclusions. To write a summary and an abstract in English. To become confident reading professional papers in English.
概要:
By first understanding the role audience plays in professional or academic writing, the students will gain a better ability to choose appropriate vocabulary and grammatical structures to relay the information they want to communicate.
授業の進め方・方法:
Much of this class will focus on global concerns in writing: vocabulary choice, sentence-level meaning, paragraph structure, and the linking of paragraphs and ideas into a logical whole. As such, the class will begin with vocabulary, and end with the completion of compositions in English.
注意点:
Participation(20%) + Assignments(50%) + Quizzes (30%) = 100%
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
後期 |
3rdQ |
1週 |
オリエンテーション |
講義・評価について
|
2週 |
UNIT 1: What is a Paragraph? |
Understand the basic structure of a paragraph.
|
3週 |
UNIT 2: What is a Paragraph |
Develop a paragraph in English, with a clear thesis sentence, supporting sentences, and concluding sentence.
|
4週 |
UNIT 3: Essay |
Understand the basic structure of an essay.
|
5週 |
UNIT 4: Essay |
Develop an essay in English, with an introductory paragraph, body paragraphs, and concluding paragraph.
|
6週 |
UNIT 5: Process |
Learn the vocabulary and grammar necessary to clearly explain a series of events and their logical connections.
|
7週 |
UNIT 6: Process |
Express a series of events and their logical connections in English, using appropriate sequencing language.
|
8週 |
UNIT 7: Definition |
Compose both simple and extended definitions of key technical terms.
|
4thQ |
9週 |
UNIT 8: Definition |
Compose both simple and extended definitions of key technical terms.
|
10週 |
UNIT 9: Classification |
Catalogue and relate items within a specialist field.
|
11週 |
UNIT 10: Classification |
Catalogue and relate items within a specialist field.
|
12週 |
UNIT 11: Cause and effect |
Relate the causal relationship(s) between events.
|
13週 |
UNIT 12: Cause and effect |
Relate the causal relationship(s) between events.
|
14週 |
UNIT 13: Argumentation |
Present, develop, and justify a conclusion.
|
15週 |
UNIT 14: Argumentation |
Present, develop, and justify a conclusion.
|
16週 |
Final Portfolio |
Revise and submit a collection of 2 or 3 compositions from the semester.
|
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 4 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 4 | |
説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。 | 4 | |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 4 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。 | 4 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 4 | |
英語運用能力向上のための学習 | 自分の専門分野などの予備知識のある内容や関心のある事柄に関する報告や対話などを毎分120語程度の速度で聞いて、概要を把握し、情報を聞き取ることができる。 | 4 | |
関心のあるトピックや自分の専門分野に関する論文やマニュアルなどの概要を把握し、必要な情報を読み取ることができる。 | 4 | |
英文資料を、自分の専門分野に関する論文の英文アブストラクトや口頭発表用の資料等の作成にもつながるよう、英文テクニカルライティングにおける基礎的な語彙や表現を使って書くことができる。 | 4 | |
工学基礎 | 工学実験技術(各種測定方法、データ処理、考察方法) | 工学実験技術(各種測定方法、データ処理、考察方法) | 物理、化学、情報、工学における基礎的な原理や現象を明らかにするための実験手法、実験手順について説明できる。 | 4 | |
実験装置や測定器の操作、及び実験器具・試薬・材料の正しい取扱を身に付け、安全に実験できる。 | 4 | |
実験データの分析、誤差解析、有効桁数の評価、整理の仕方、考察の論理性に配慮して実践できる。 | 4 | |
実験テーマの目的に沿って実験・測定結果の妥当性など実験データについて論理的な考察ができる。 | 4 | |
実験ノートや実験レポートの記載方法に沿ってレポート作成を実践できる。 | 4 | |