到達目標
This course will help students learn and apply effective TOEIC test-taking strategies in order to improve their scores. Building an extensive business vocabulary is important for improving TOEIC test scores, so students will also spend considerable time using and reviewing vocabulary that commonly appears on TOEIC tests.
ルーブリック
| 理想的な到達レベルの目安(優) | 標準的な到達レベルの目安(良) | 未到達レベルの目安(不可) |
評価項目1 Test Strategies and Time Management | Able to effectively employ test-taking strategies and manage test time. | Able to employ test-taking strategies and manage test time, though student sometimes struggles to manage both simultaneously. | Unable to employ test-taking strategies and manage test time. |
評価項目2 | Can solve listening problems accurately (more than 80% correct). | Can solve listening problems somewhat accurately (more than 60% correct). | Cannot solve listening problems accurately (Less than 60% correct). |
評価項目3 | Can solve reading problems accurately (more than 80% correct). | Can solve reading problems somewhat accurately (more than 60% correct). | Cannot solve reading problems accurately (Less than 60% correct). |
学科の到達目標項目との関係
到達目標 A 2
説明
閉じる
JABEE f
説明
閉じる
教育方法等
概要:
TOEICの問題形式と特徴を理解し、スコア470点以上を目標とする。また、スコアアップには授業以外の自学自習が不可欠であり、そのための勉強方法の習得も目指す。
授業の進め方・方法:
テキストを使用し、テスト概要を知る課程で自身の取り組み方を探る。リスニング、りーディングの方略について実践的な指導を行だけでなく、インターラクティブなアクティビティを取り入れる。さらに、TOEIC関する課題を自学自習として課す。
注意点:
Homework (40%) + Quizzes (40%) + Participation (20%)
授業の属性・履修上の区分
授業計画
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
後期 |
3rdQ |
1週 |
Introduction |
Students will learn the class structure, grading, and online tools.
|
2週 |
Unit 7: Reading Test Part 7 (Reading Comprehension) |
Students will scan the questions to decide which ones to answer first.
|
3週 |
Unit 7: Reading Test Part 7 (Reading Comprehension) |
Students will scan the questions to decide which ones to answer first.
|
4週 |
Unit 5: Reading Test Part 5 (Incomplete Sentences) |
Students will identify parts of speech; manage test time effectively.
|
5週 |
Unit 4: Listening Test Part 4 (Talks) |
Students will skim to predict the context before listening.
|
6週 |
Unit 3: Listening Test Part 3 (Conversations) |
Students will skim to predict the context before listening.
|
7週 |
Unit 2: Listening Test Part 2 (Question-Response) |
Students will analyze the meaning of factual questions.
|
8週 |
Unit 6: Reading Test Part 6 (Text Completion) |
Students will use context to choose the correct verb form and meaning.
|
4thQ |
9週 |
Unit 1: Pictures |
Students will identify key words from context.
|
10週 |
Practice Test 1 |
|
11週 |
Unit 14: Reading Test Part 7 (Reading Comprehension) |
Students will use context to answer vocabulary questions.
|
12週 |
Unit 12: Reading Test Part 5 (Incomplete Sentences) |
Students will choose gerunds and infinitives correctly.
|
13週 |
Unit 11: Listening Test Part 4 (Talks) |
Students will become familiar with different kinds of “what” questions.
|
14週 |
Unit 10: Listening Test Part 3 (Conversations) |
Students will practice being aware of same word distractors.
|
15週 |
Unit 9: Listening Test Part 2 (Question-Response) |
Students will become familiar with different ways of answering direct questions and become aware of similar-sounding words.
|
16週 |
Review |
|
モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 4 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 4 | |
説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。 | 4 | |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 4 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。 | 4 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 4 | |
評価割合
| 試験 (Quizzes) | 発表 (Homework) | 相互評価 | 態度 | ポートフォリオ | その他 (Participation) | 合計 |
総合評価割合 | 40 | 40 | 0 | 0 | 0 | 20 | 100 |
基礎的能力 | 40 | 40 | 0 | 0 | 0 | 20 | 100 |
専門的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
分野横断的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |