This course is designed to develop listening and speaking skills for English conversation by providing critical thinking opportunities which enable students to practice using an open-ended lecture format. Knowledge of English vocabulary, expressions and grammar is applied to real life situations. Composition and comprehension activities are also utilized in order to continue developing conversation fluency.
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Course and student introductions |
Note-taking skills, writing key words and main ideas
|
2週 |
Formal self-introduction to peers in a professional setting; politeness |
Job Hunting exercise; It's + adj. + infinite; asking for repetition / clarification
|
3週 |
Paced and timed reading diagnostic |
Forms of present tense / review of past tenses
|
4週 |
Reading skills: Previewing; main idea; etc. |
Distinguishing between words with similar meanings
|
5週 |
Vocabulary quiz, exercises to be arranged |
Vocabulary list review
|
6週 |
Cultural Identity vs. Ethnic Fashions |
Purpose of international studies / communication
|
7週 |
International Advertising exercise |
Listening for main ideas and more nuanced details, using an outline, comprehension check
|
8週 |
Mid-Term Exam |
|
2ndQ |
9週 |
Performance check 1 |
|
10週 |
Metric versus Non-Metric measurements |
Understanding numbers and dates; discussion question, converting large numbers or decimal numbers
|
11週 |
Village is More Global, Language is More Vital |
Modals, prepositions, discussion topics
|
12週 |
Sociology; Presentation on international tourism |
Suffixes; Reduction of "be going to" into "gonna"
|
13週 |
Vocabulary Quiz; The Science of Smiling Discussion and activity |
Making notes using a word web; synonyms
|
14週 |
Simple present for informal narratives; Participle forms |
Simple present-tense third person -s/-es; using the dictionary
|
15週 |
Sports in our lives Grammar activity |
Relative clauses, Gerunds as subjects or objects / Infinitives
|
16週 |
Final Exam |
|
後期 |
3rdQ |
1週 |
Performance check 2 |
|
2週 |
Cross-Cultural Research using Direct/Indirect Speech |
Conjunctions "and" and "but"; linking consonants to vowels
|
3週 |
Making inferences and eliminating lies |
Develop self-editing strategies
|
4週 |
Writing in a Variety of Rhetorical Modes |
Improve reading speed; Recognizing new vocabulary
|
5週 |
What's the Right Thing to Do; Philosophical morality. |
Identify references in a text (pronouns/nouns)
|
6週 |
Listening for different opinions; speech analysis |
Using eye contact, tone of voice and pauses
|
7週 |
Vocabulary quiz; Verb-noun collocations; Content word stress |
Predict development and anticipate ideas; active reading
|
8週 |
Mid-Term Exam |
|
4thQ |
9週 |
Performance check 3
|
|
10週 |
Presentation of information from lecture notes, relationships between ideas, comparisons and contrasts, cause and effect, persuasion, etc. |
Distinguish between the presentation of fact and opinion, context clues (grammatical, semantic, organizational) to deduce meaning
|
11週 |
Vocabulary Quiz; Express and justify an opinion about an important issue or personal experience |
Give and seek constructive feedback through peer review
|
12週 |
Reading skills: scanning; patterns of organization; Verb tense for generalizations and hedging |
Recognize accurate paraphrases of information from text
|
13週 |
Paced reading: “Plagiarism Lines Blur” Reading skills: Expanding fixations; critical thinking |
Use of agreement / counterargument and refutation; use of "should / shouldn't"
|
14週 |
dioms and expressions in cultures throughout the world |
"So" and "Such" with adjectives; linking vowel sounds
|
15週 |
The Science of Fear; Psychology related to Identity |
Emotional expression; Tell a personal story
|
16週 |
Final Exam |
|
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用の基礎となる知識 | 聞き手に伝わるよう、句・文における基本的なリズムやイントネーション、音のつながりに配慮して、音読あるいは発話できる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
明瞭で聞き手に伝わるような発話ができるよう、英語の発音・アクセントの規則を習得して適切に運用できる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
中学で既習の語彙の定着を図り、高等学校学習指導要領に準じた新出語彙、及び専門教育に必要となる英語専門用語を習得して適切な運用ができる。 | 3 | |
中学で既習の文法や文構造に加え、高等学校学習指導要領に準じた文法や文構造を習得して適切に運用できる。 | 3 | |
英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 3 | 前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
実際の場面や目的に応じて、基本的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト)を適切に用いることができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
英語運用能力向上のための学習 | 英語でのディスカッション(必要に応じてディベート)を想定して、教室内でのやり取りや教室外での日常的な質問や応答などができる。 | 3 | |
英語でディスカッション(必要に応じてディベート)を行うため、学生自ら準備活動や情報収集を行い、主体的な態度で行動できる。 | 3 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、教室内外で英語で円滑なコミュニケーションをとることができる。 | 3 | |
関心のあるトピックについて、200語程度の文章をパラグラフライティングなど論理的文章の構成に留意して書くことができる。 | 3 | |
実際の場面や目的に応じて、効果的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト、代用表現、聞き返しなど)を適切に用いることができる。 | 3 | |