|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
英字新聞について・Unit 1 Japanese companies in rural areas facing difficulty in hiring graduates |
1,2,3,4
|
2週 |
Unit 1 Japanese companies in rural areas facing difficulty in hiring graduates |
1,2,3,4
|
3週 |
Unit 2 Foreign visitors go on record shopping spree |
1,2,3,4
|
4週 |
Unit 2 Foreign visitors go on record shopping spree |
1,2,3,4
|
5週 |
Unit 3 Niigata rice exports to China start |
1,2,3,4
|
6週 |
Unit 3 Niigata rice exports to China start |
1,2,3,4
|
7週 |
Unit 4 India plans manned space mission by 2021 |
1,2,3,4
|
8週 |
中間試験 |
|
2ndQ |
9週 |
試験返却・Unit 4 India plans manned space mission by 2021 |
1,2,3,4
|
10週 |
Unit 5 Saudi teenagers ‘under the care’ of U.N. agency |
1,2,3,4
|
11週 |
Unit 5 Saudi teenagers ‘under the care’ of U.N. agency |
1,2,3,4
|
12週 |
Unit 6 Shenzhen switches to electric taxis |
1,2,3,4
|
13週 |
Unit 6 Shenzhen switches to electric taxis |
1,2,3,4
|
14週 |
Unit 7 Frog calls may help improve telecom technology |
1,2,3,4
|
15週 |
Unit 7 Frog calls may help improve telecom technology |
1,2,3,4
|
16週 |
期末試験 |
|
後期 |
3rdQ |
1週 |
Unit 8 Japan to power fishing boats with Toyota’s hydrogen fuel cells |
1,2,3,4
|
2週 |
Unit 8 Japan to power fishing boats with Toyota’s hydrogen fuel cells |
1,2,3,4
|
3週 |
Unit 9 Study: Greenland ice melting four-fold faster than decade ago |
1,2,3,4
|
4週 |
Unit 9 Study: Greenland ice melting four-fold faster than decade ago |
1,2,3,4
|
5週 |
Unit 10 Domestic firms eye Africa’s geothermal power sector |
1,2,3,4
|
6週 |
Unit 10 Domestic firms eye Africa’s geothermal power sector |
1,2,3,4
|
7週 |
Unit 11 Female birds prefer smarter partners |
1,2,3,4
|
8週 |
中間試験 |
|
4thQ |
9週 |
試験返却・Unit 11 Female birds prefer smarter partners |
1,2,3,4
|
10週 |
Unit 12 Auto tech shifting focus to user experience |
1,2,3,4
|
11週 |
Unit 12 Auto tech shifting focus to user experience |
1,2,3,4
|
12週 |
Unit 13 Labor shortages force industry reforms |
1,2,3,4
|
13週 |
Unit 13 Labor shortages force industry reforms |
1,2,3,4
|
14週 |
Unit 14 Conservation work on Tutankhamun tomb unveiled |
1,2,3,4
|
15週 |
Unit 14 Conservation work on Tutankhamun tomb unveiled |
1,2,3,4
|
16週 |
期末試験 |
|
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用の基礎となる知識 | 中学で既習の語彙の定着を図り、高等学校学習指導要領に準じた新出語彙、及び専門教育に必要となる英語専門用語を習得して適切な運用ができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
中学で既習の文法や文構造に加え、高等学校学習指導要領に準じた文法や文構造を習得して適切に運用できる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
英語運用能力向上のための学習 | 自分の専門分野などの予備知識のある内容や関心のある事柄に関する報告や対話などを毎分120語程度の速度で聞いて、概要を把握し、情報を聞き取ることができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、教室内外で英語で円滑なコミュニケーションをとることができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
関心のあるトピックや自分の専門分野のプレゼン等にもつながる平易な英語での口頭発表や、内容に関する簡単な質問や応答などのやりとりができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
関心のあるトピックや自分の専門分野に関する論文やマニュアルなどの概要を把握し、必要な情報を読み取ることができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前8,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,前16,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後8,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15,後16 |