|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Unit 1 103-year-old Italian says 'courage, faith' helped beat virus |
1,2,3,4
|
2週 |
Unit 1 103-year-old Italian says 'courage, faith' helped beat virus |
1,2,3,4
|
3週 |
Unit 4 Vienna to reward carless travel with tickets |
1,2,3,4
|
4週 |
Unit 4 Vienna to reward carless travel with tickets |
1,2,3,4
|
5週 |
Unit 5 New system eyed to reuse EV batteries |
1,2,3,4
|
6週 |
Unit 5 New system eyed to reuse EV batteries |
1,2,3,4
|
7週 |
Unit 6 AI algorithm can produce common cancer diagnoses |
1,2,3,4
|
8週 |
中間試験 |
|
2ndQ |
9週 |
試験返却・Unit 6 AI algorithm can produce common cancer diagnoses |
1,2,3,4
|
10週 |
Unit 7 Osaka University transplants iPS heart cells in world first |
1,2,3,4
|
11週 |
Unit 7 Osaka University transplants iPS heart cells in world first |
1,2,3,4
|
12週 |
Unit 9 Tokyo govt testing reward points for SDG-friendly activities |
1,2,3,4
|
13週 |
Unit 9 Tokyo govt testing reward points for SDG-friendly activities |
1,2,3,4
|
14週 |
Unit 10 Itochu to launch business to recycle marine plastic waste |
1,2,3,4
|
15週 |
Unit 10 Itochu to launch business to recycle marine plastic waste |
1,2,3,4
|
16週 |
期末試験 |
|
後期 |
3rdQ |
1週 |
Unit 11 U.S. lets autonomous vehicle bypass human-driver safety rules |
1,2,3,4
|
2週 |
Unit 11 U.S. lets autonomous vehicle bypass human-driver safety rules |
1,2,3,4
|
3週 |
Unit 12 Hopes growing for lifting of China's ban on Japanese food products |
1,2,3,4
|
4週 |
Unit 12 Hopes growing for lifting of China's ban on Japanese food products |
1,2,3,4
|
5週 |
Unit 13 Forming of disaster relief teams by teachers spreads across nation |
1,2,3,4
|
6週 |
Unit 13 Forming of disaster relief teams by teachers spreads across nation |
1,2,3,4
|
7週 |
Unit 20 Washington proposes guidelines for regulating the use of AI |
1,2,3,4
|
8週 |
中間試験 |
|
4thQ |
9週 |
試験返却・Unit 20 Washington proposes guidelines for regulating the use of AI |
1,2,3,4
|
10週 |
Unit 17 Grad students opens fish market to help disaster-hit Fukushima city |
1,2,3,4
|
11週 |
Unit 17 Grad students opens fish market to help disaster-hit Fukushima city |
1,2,3,4
|
12週 |
Unit 15 Lower legal age presents quandary over when to fete start of adulthood |
1,2,3,4
|
13週 |
Unit 15 Lower legal age presents quandary over when to fete start of adulthood |
1,2,3,4
|
14週 |
Unit 14 Space X's historic encore: Astronauts arrive at space station |
1,2,3,4
|
15週 |
Unit 14 Space X's historic encore: Astronauts arrive at space station |
1,2,3,4
|
16週 |
期末試験 |
|
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用の基礎となる知識 | 聞き手に伝わるよう、句・文における基本的なリズムやイントネーション、音のつながりに配慮して、音読あるいは発話できる。 | 3 | |
明瞭で聞き手に伝わるような発話ができるよう、英語の発音・アクセントの規則を習得して適切に運用できる。 | 3 | |
中学で既習の語彙の定着を図り、高等学校学習指導要領に準じた新出語彙、及び専門教育に必要となる英語専門用語を習得して適切な運用ができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
中学で既習の文法や文構造に加え、高等学校学習指導要領に準じた文法や文構造を習得して適切に運用できる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
英語運用能力の基礎固め | 説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。 | 3 | |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 3 | |
英語運用能力向上のための学習 | 自分の専門分野などの予備知識のある内容や関心のある事柄に関する報告や対話などを毎分120語程度の速度で聞いて、概要を把握し、情報を聞き取ることができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
関心のあるトピックについて、200語程度の文章をパラグラフライティングなど論理的文章の構成に留意して書くことができる。 | 3 | |
関心のあるトピックや自分の専門分野のプレゼン等にもつながる平易な英語での口頭発表や、内容に関する簡単な質問や応答などのやりとりができる。 | 3 | 前1,前2,前3,前4,前5,前6,前7,前9,前10,前11,前12,前13,前14,前15,後1,後2,後3,後4,後5,後6,後7,後9,後10,後11,後12,後13,後14,後15 |
実際の場面や目的に応じて、効果的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト、代用表現、聞き返しなど)を適切に用いることができる。 | 3 | |