到達目標
1. Students will learn colloqual American spoken English..
2. Students will be able to carry out simple conversation in English.
3. Students will gain confidence in speaking English in classroom.
4. Students will feel comfortable using the language they know, while also practicing new vocablrary and grammatical structures.
5. Students will become familiar with native pronumciation of conversational English.
ルーブリック
| 理想的な到達レベルの目安 | 標準的な到達レベルの目安 | 未到達レベルの目安 |
評価項目1(到達目標1,2,3) | 短い会話について、自分の言いたいことを伝えることができる。 | 簡単な会話において、大きな間違いをすることなく、おおよそのアウトラインを伝えることができる。 | 会話において、自分の言いたいことを伝えることができない。 |
評価項目2(到達目標4) | 短い会話に必要な語彙や構文を正しく理解し、適切に使うことができる。 | 会話に必要な語彙や構文をおおよそ理解し、大きな間違いをすることなく利用することができる。 | 会話に取り組むのに必要は語彙や構文を理解することができない。 |
評価項目3(到達目標5) | 短い会話を聞いて、その内容の概要を正しく理解することができる。 | 簡単な会話を聞いて、大きな間違いをすることなく、おおよその内容を理解することができる。 | 会話を聞いて、その内容を理解することができない。 |
学科の到達目標項目との関係
教育方法等
概要:
This communication class will help students to improve English through a variety of conversational tasks. Grammatical structure will be given with its meaning by linking them with appropriate social language and context.
授業の進め方・方法:
予備知識: Students are expected to know how to start daily conversation and to carry out easy verbal interaction without much trouble. 講義室:LL教室 授業形式:講義と演習 学生が用意するもの」テキスト・配布プリント
注意点:
評価方法: 20% quizzes, 20% In class activities, 60% midterm and final exams
自己学習の指針: Using textbooks, students are expected to engage in review and preview of what they learn.
オフィスアワー:授業の前後、または個別に指定された時間(英語科森下へ連絡) *授業計画における中間試験実施週は早まる場合があります。その際は、授業の中で連絡をします。
授業計画
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Course Introduction and Unit 1: What's your name? |
Students can introduce themselves to others.
|
2週 |
Unit1: |
Students can talk about their favorite food and misuc.
|
3週 |
Unit 1 and Unit 2: I love fashion! |
Students can explain what their name means in English.
|
4週 |
Unit 2: and Exam preparation |
Students can describe what other people wear.
|
5週 |
Mid-term examination |
In class test
|
6週 |
Unit 2: |
Students can describe what other people wear.
|
7週 |
Unit 3: How do you stay healthy? |
Students can talk about activities for their health and offer advice to help others.
|
8週 |
Final-examination |
In class test
|
2ndQ |
9週 |
|
|
10週 |
|
|
11週 |
|
|
12週 |
|
|
13週 |
|
|
14週 |
|
|
15週 |
|
|
16週 |
|
|
後期 |
3rdQ |
1週 |
Unit 4: How do I get there? |
Students can give directions and follow directions to places of their interests on a map.
|
2週 |
Unit 4: |
Students can talk about the location of places.
|
3週 |
Unit 5: What's that? |
Students can describe objects and the materials they are made from.
|
4週 |
Mid-term Examination |
In class test
|
5週 |
Unit 5: and Unit 6: What's your dream? |
Students can talk about their goals and dreams for the future.
|
6週 |
Unit 6: |
Students can talk about what they are doing this year, in 5 years and in 10 years.
|
7週 |
Final examination |
In class test
|
8週 |
|
|
4thQ |
9週 |
|
|
10週 |
|
|
11週 |
|
|
12週 |
|
|
13週 |
|
|
14週 |
|
|
15週 |
|
|
16週 |
|
|
評価割合
| 試験 | クイズ | インクラス活動 | 態度 | ポートフォリオ | その他 | 合計 |
総合評価割合 | 60 | 20 | 20 | 0 | 0 | 0 | 100 |
基礎的能力 | 60 | 20 | 20 | 0 | 0 | 0 | 100 |
専門的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
分野横断的能力 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |