到達目標
1. Student is able to participate in class discussions as well as pair work with the basic conversation models.
2. Student is able to understand the basic meaning of what they listen to.
3. Student is able to do most of the written assignments and do so with proper grammar and punctuation.
ルーブリック
| 理想的な到達レベルの目安 | 標準的な到達レベルの目安 | 未到達レベルの目安 |
Conversation | Students participate in class discussions as well as pair work with conversation models. | Students understand the basic conversations but can’t elaborate. | Grammatical errors that lead to not being able to be understood. |
Listening | Students understand the lesson completely and ask questions otherwise. | Students understand the basics but not the complete meaning. | Students are lost and don’t ask questions about what they don’t know. |
Reading/ Grammar | Students do the written assignments and do so with correct grammar and punctuation. | Students complete some of the assignments but leave the sections they don’t understand completely. | Students give up when challenged with new grammar and lengthy writing assignments. |
学科の到達目標項目との関係
教育方法等
概要:
This book will focus on grammar, conversation, and everyday useful vocabulary. The students will also get a chance to interact using conversation models. They will also learn useful vocabulary that they can use in a variety of situations. Homework sections will be used to reinforce what is learned.
授業の進め方・方法:
The goal of this class is to further the students ability to interact in an English speaking setting as well as give them more confidence to use what they have learned in the future.
注意点:
授業計画
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Self Introduction talk. |
Reading self introductions
|
2週 |
Vacation Q and A. |
Review of different verb tenses.
|
3週 |
Vacation story reading. |
"Like/Likes" Q and A.
|
4週 |
Time expressions and Q and A with "give/gives". Pronoun review. |
Group work and review up to now.
|
5週 |
Countable/Uncountable nouns and "food" English. |
More vocabulary for "countable/uncountable" nouns.
|
6週 |
"Supermarket" English. Weight and volume vocabulary. |
Money vocabulary and shopping role play.
|
7週 |
"Restaurant English". Role play. |
How to order in English. Recommendation talk.
|
8週 |
TEST |
TEST
|
2ndQ |
9週 |
Test Review |
"Maybe" and "might" Q and A.
|
10週 |
Adjectives and opposites. |
Comparatives. Introduce the rule for comparing things.
|
11週 |
Comparatives review. Talk about another way with "as ___ as". |
More adjectives and opposites.
|
12週 |
Superlatives using "most" and "est". |
Superlatives Q and A.
|
13週 |
Vacation Stories |
Q and A with "should". Giving advice.
|
14週 |
Vacation Story reading. |
Places around town and directions.
|
15週 |
TEST |
TEST
|
16週 |
Test review and corrections. |
Test review and corrections.
|
モデルコアカリキュラムの学習内容と到達目標
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用の基礎となる知識 | 英語のつづりと音との関係を理解できる。 | 3 | |
英語の標準的な発音を聴き、音を模倣しながら発声できる。 | 3 | |
リエゾンなど、語と語の連結による音変化を認識できる。 | 3 | |
語・句・文における基本的な強勢を正しく理解し、音読することができる。 | 3 | |
文における基本的なイントネーションを正しく理解し、音読することができる。 | 3 | |
文における基本的な区切りを理解し、音読することができる。 | 3 | |
中学で既習の1200語程度の語彙を定着させるとともに、2600語程度の語彙を新たに習得する。 | 3 | |
中学校で既習の文法事項や構文を定着させる。 | 3 | |
英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 3 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 3 | |
毎分100語程度の速度で平易な物語文などを読み、その概要を把握できる。 | 3 | |
自分や身近なことについて100語程度の簡単な文章を書くことができる。 | 3 | |
評価割合
| 試験 | 発表・課題など | 合計 |
総合評価割合 | 80 | 20 | 100 |
基礎的能力 | 80 | 20 | 100 |
専門的能力 | 0 | 0 | 0 |
分野横断的能力 | 0 | 0 | 0 |