At the completion of this course students will have developed their ability to think and communicate in English. Speaking fluency will have improved as well as the confidence to communicate in English about difficult topics including technology, the environment, food and health. Student's working vocabulary will have improved as well as their knowledge of lexical rules.
概要:
To develop English speaking fluency and improve student's vocabulary and knowledge of word forms (noun, verb, adverb, adjective forms) lexical rules including synonyms, antonyms and collocations.
授業の進め方・方法:
このクラスは先生が中心のクラスではなく生徒が中心のクラスです。生徒は自分の学習に責任を持ち、すべてのクラス、アクティビティーに参加する必要があります。生徒は毎週英語を話し書くことが必須になります。13週間の間生徒はバットランド先生にリポートを書いてそれを提出します。バットランド先生がレポートを添削したの後、生徒は間違いを訂正し宿題としてレポートの再提出が必要になります。1学期の間生徒が書いた13個のレポートは生徒の全ライティングとしてまとめ、学期の終わりに評価のために提出をします。
All students must bring their textbook, an English-Japanese dictionary, complete all homework. A positive attitude to actively learn and participate in the lesson and activities is necessary.
注意点:
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
授業計画の説明 Who are you? |
Asking and answering questions about oneself. Vocabulary focus: Word forms (verb, noun, adverb, adjective).
|
2週 |
You and other people. |
Describing personalities and relationships. Vocabulary focus: Antonyms.
|
3週 |
Brands and Fashion. |
Discussing fashion and appearance. Vocabulary focus: Synonyms.
|
4週 |
Gadgets. |
Discussing technology and personal devices. Vocabulary focus: Expanding active vocabulary.
|
5週 |
Mass communication. |
Discussing modern media and society, including social media. Vocabulary focus: expanding active vocabulary.
|
6週 |
Flicks and the tube. |
Discussing movies and TV. Vocabulary focus: word forms.
|
7週 |
Review. |
Review of vocabulary and communicative expressions in units 1,2, 3,4, 5 and 6.
|
8週 |
Nibbles. |
Discussing food. Vocabulary focus: Collocations.
|
2ndQ |
9週 |
Staying in Shape. |
Discussing health, fitness and sports. Vocabulary focus: collocations.
|
10週 |
Buying stuff |
Discussing shopping. Vocabulary focus: antonyms.
|
11週 |
Vehicles |
Discussing transportation. Vocabulary focus: Collocations.
|
12週 |
Travel. |
Discussing travel experiences, plans and ambitions. Vocabulary focus: Vocabulary focus:expanding active vocabulary
|
13週 |
The environment. |
Discussing the environment problems. Vocabulary focus:collocations
|
14週 |
Review. |
Review of vocabulary and communicative expressions in units 7, 8, 9, 10, 11 and 12.
|
15週 |
試験答案の返却及び解説 |
試験問題の解説及びポートフォリオの記入
|
16週 |
|
|
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用の基礎となる知識 | 聞き手に伝わるよう、句・文における基本的なリズムやイントネーション、音のつながりに配慮して、音読あるいは発話できる。 | 3 | |
明瞭で聞き手に伝わるような発話ができるよう、英語の発音・アクセントの規則を習得して適切に運用できる。 | 3 | |
中学で既習の語彙の定着を図り、高等学校学習指導要領に準じた新出語彙、及び専門教育に必要となる英語専門用語を習得して適切な運用ができる。 | 3 | |
中学で既習の文法や文構造に加え、高等学校学習指導要領に準じた文法や文構造を習得して適切に運用できる。 | 3 | |
英語運用能力の基礎固め | 日常生活や身近な話題に関して、毎分100語程度の速度ではっきりとした発音で話された内容から必要な情報を聞きとることができる。 | 3 | 前1,前2,前7,前8,前13,後2,後3,後4,後5,後10 |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を基本的な表現を用いて英語で話すことができる。 | 3 | 前3,前9,後2,後3,後6,後11 |
説明や物語などの文章を毎分100語程度の速度で聞き手に伝わるように音読ができる。 | 3 | 前4,前10,後3,後7,後12 |
平易な英語で書かれた文章を読み、その概要を把握し必要な情報を読み取ることができる。 | 3 | |
日常生活や身近な話題に関して、自分の意見や感想を整理し、100語程度のまとまりのある文章を英語で書くことができる。 | 3 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、実際の場面で積極的にコミュニケーションを図ることができる。 | 3 | |
実際の場面や目的に応じて、基本的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト)を適切に用いることができる。 | 3 | |
英語運用能力向上のための学習 | 英語でのディスカッション(必要に応じてディベート)を想定して、教室内でのやり取りや教室外での日常的な質問や応答などができる。 | 3 | |
英語でディスカッション(必要に応じてディベート)を行うため、学生自ら準備活動や情報収集を行い、主体的な態度で行動できる。 | 3 | |
母国以外の言語や文化を理解しようとする姿勢をもち、教室内外で英語で円滑なコミュニケーションをとることができる。 | 3 | |
関心のあるトピックや自分の専門分野のプレゼン等にもつながる平易な英語での口頭発表や、内容に関する簡単な質問や応答などのやりとりができる。 | 2 | |
実際の場面や目的に応じて、効果的なコミュニケーション方略(ジェスチャー、アイコンタクト、代用表現、聞き返しなど)を適切に用いることができる。 | 3 | |