【目的】 The purpose of this course is to provide the students with a strong foundation for reading scientific articles and giving presentations in English.
1. Learn important English vocabulary for science
2. Improve English pronunciation
3. Gain experience in making an English Speech
概要:
Therefore the main focus is on general scientific vocabulary and pronunciation. In total the students will have to memorize 500 scientific words and recite a passage from the textbook of at least 300 words in length. Correct pronunciation will be emphasized.
授業の進め方・方法:
Every class there will be a short test to determine if the students remember the important vocabulary. These short tests will be cumulative in that each test will have some content from all the previous lessons. Each week will introduce new vocabulary. Also, each week there will be time to prepare for the English recitation.
注意点:
オフィスアワー: 12:10~12:40 ゲイツ研究室(1棟3階)
|
|
週 |
授業内容 |
週ごとの到達目標 |
前期 |
1stQ |
1週 |
Class Introduction Speech Explanation Short test 1 Vocabulary Lesson 1 Pronunciation Lesson 1 Speech Search 1 Basic Phrases Lesson 1
|
Pronunciation of “L” Speech practice
|
2週 |
Short test 2 Vocabulary Lesson 2 Pronunciation Lesson 2 Reading 1 “Easy breathing / Smoke signals” Speech Search 2 Basic Phrases Lesson 2 |
Pronunciation of “R” Vocabulary related to human biology Speech practice
|
3週 |
Short test 3 Vocabulary Lesson 3 Pronunciation Lesson 3 Reading 2 “Sun, soil and air” Speech Lottery Basic Phrases Lesson 3 |
Pronunciation of “V” Vocabulary related to plant biology Speech practice
|
4週 |
Short test 4 Vocabulary Lesson 4 Pronunciation Lesson 4 Reading 3 “Animal detectives” Speech Practice 1 Basic Phrases Lesson 4 |
Pronunciation of “T” and “D” Vocabulary related to learning and behavior Speech practice
|
5週 |
Short test 5 Vocabulary Lesson 5 Pronunciation Lesson 5 Reading 4 “A roof over our heads” Speech Practice 2 Basic Phrases Lesson 5 |
Pronunciation of “L” Part 2 Vocabulary related to chemistry How to read a title Speech practice
|
6週 |
Short test 6 Vocabulary Lesson 6 Pronunciation Lesson 6 Reading 5 “Stone wear” Speech Practice 3 Basic Phrases Lesson 6 |
Pronunciation of “V” Part 2 Vocabulary related to ecology How to read numbers Speech practice
|
7週 |
Short test 7 Vocabulary Lesson 7 Pronunciation Lesson 7 Reading 6 “The global warming debate” Speech Practice 4 Basic Phrases Lesson 7 |
Pronunciation of “V” Part 2 Vocabulary related to ecology How to read numbers Speech practice
|
8週 |
Midterm Exam |
Review of Basic Phrases Lessons 1 to 6 and Vocabulary Lessons 1 to 5
|
2ndQ |
9週 |
Short test 8 Vocabulary Lesson 8 Pronunciation Lesson 8 Reading 7 “The generation game” Speech Practice 5 Basic Phrases Lesson 8 |
Pronunciation of “Th” Vocabulary related to electrical engineering How to read units Speech practice
|
10週 |
Short test 9 Vocabulary Lesson 9 Pronunciation Lesson 9 Reading 8 “Using pressure” Speech Practice 6 Basic Phrases Lesson 9 |
Pronunciation of “S” and “C” Vocabulary related to mechanical engineering How to read equations Speech practice
|
11週 |
Short test 10 Vocabulary Lesson 10 Pronunciation Lesson 10 Reading 9 “Chemical reactions” Speech Practice 7 Basic Phrases Lesson 10, 11, 12 |
Pronunciation of “T” and “D” Vocabulary related to chemistry How to read chemical formulas Speech practice
|
12週 |
Short test 11 English Recitations |
|
13週 |
English Recitations |
|
14週 |
English Recitations Final Exam Review |
|
15週 |
Final Exam |
Review of Basic Phrases Lessons 7 to 12 and Vocabulary Lessons 6 to 10
|
16週 |
Return Final Exams |
|
分類 | 分野 | 学習内容 | 学習内容の到達目標 | 到達レベル | 授業週 |
基礎的能力 | 人文・社会科学 | 英語 | 英語運用能力の基礎固め | 英語のつづりと音との関係を理解できる。 | 2 | |
英語の標準的な発音を聴き、音を模倣しながら発声できる。 | 3 | |
リエゾンなど、語と語の連結による音変化を認識できる。 | 2 | |
語・句・文における基本的な強勢を正しく理解し、音読することができる。 | 3 | |
文における基本的なイントネーションを正しく理解し、音読することができる。 | 3 | |
文における基本的な区切りを理解し、音読することができる。 | 3 | |
中学で既習の1200語程度の語彙を定着させるとともに、2600語程度の語彙を新たに習得する。 | 3 | |
自分の専門に関する基本的な語彙を習得する。 | 3 | |
英語運用能力向上のための学習 | 相手が明瞭に毎分100語程度の速度で、自分や身近なことについて基本的な表現を用いて話す場合、その内容を聴いて理解できる。 | 3 | |
自分や身近なことについて、前もって準備をすれば毎分100語程度の速度で約1分間の口頭説明ができる。 | 3 | |
相手が明瞭に毎分100語程度の速度で、繰り返しや言い換えを交えて話し、適切な助言、ヒント、促しなどが与えられれば、自分や身近なことについて口頭で簡単なやり取りや質問・応答ができる。 | 3 | |
相手が明瞭に毎分120語程度の速度で、自分や身近なこと及び自分の専門に関する簡単な情報や考えを話す場合、その内容を聴いて理解できる。 | 3 | |
自分や身近なこと及び自分の専門に関する情報(例:実験成果など)や考えについて、前もって準備をすれば毎分120語程度の速度で約2分間の口頭説明ができる。 | 3 | |
相手が明瞭に毎分120語程度の速度で、繰り返しや言い換えを交えて話し、適切な助言、ヒント、促しなどが与えられれば、自分や身近なこと及び自分の専門に関する簡単な情報や考えについて口頭でやり取りや質問・応答ができる。 | 2 | |
毎分120語程度の速度で物語文や説明文などを読み、その概要を把握できる。 | 2 | |